arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

درخواست برای پایان دادن به «داغ هلو»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:سالانه 40درصد از محصول برداشت شده هلو در این استان از بین می رود و تبدیل به ضایعات میوه می شود.

به گزارش ایرنا،'رستم غیبی ' روز یکشنبه در دومین جشنواره هلو در شوراب صغیر شهرستان سامان افزود:نبود صنایع تبدیلی و برداشت سنتی و دستی باعث از بین رفتن حدود 8 هزار تن محصول هلو دراستان می شود.

به گفته وی،هم اکنون سالانه نزدیک به 39هزار تن محصول هلو در این استان برداشت می شود که میانگین برداشت در هر هکتار 11تن می باشد.

وی سطح باغات هلو در این استان را چهار هزار و 448هکتار عنوان کرد و گفت:بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان سامان قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:هلو محصول زودبازده است و با عمر کم و امید است محقق در استان به پژوهشی هایی در رابطه با ماندگاری هلو دست یابند.

وی آموزش کشاورزان و ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از هدررفت هلو را ضروری دانست و گفت: سال گذشته 150میلیارد ریال برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافت و خط اعتباری این طرح امسال 170میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا،شهرستان سامان در 20کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و رودخانه زاینده رود از وسط این شهرستان عبور می کند و باغات بادام و گردو و هلو در این شهرستان خودنمایی می کند.

در این جشنواره نخستین بازارچه خرید و فروش محصول هلو در کنار باغات این محصول در منطقه شوراب صغیر شهرستان سامان نیز گشایش یافت.

باغداران در این جشنواره انواع محصول هلو و فراورده های این میوه را در معرض دید عموم قرار دادند.

فصل برداشت هلو از ابتدای شهریورماه به مدت 20روز می باشد و هلو در این زمان از سوی باغداران به صورت دستی و جبعه ای برداشت و به بازارهای استانهای همجوار ارسال می شود.
نظرات بینندگان