arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳

خبرنگاری که یک هفته بعد از شروع کار عازم جبهه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمد حسن اسداللهی» خبرنگار فهیم و بازنشسته خبرگزاری ایرنا بعد از گذشت یک هفته از شروع کارش زمانی که 30 روز از شروع جنگ گذشته بود به جبهه اعزام شد.

اسداللهی نیز همچون دیگر همرزمان و همکارانش در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خاطرات زیادی از جنگ حق علیه باطل دارد که بازگو کردن آنها نسل جوان را با جنگ و رشادت بزرگ مردان تاریخ آشنا می کند.

و اکنون خاطرات او با هم می خوانیم :

من و 14 نفر از همکارانم در خبرگزاری ایرنا به اهواز اعزام شدیم آن زمان در هشت کیلومتری اهواز، منطقه حمیدیه نیروهای دشمن مستقر بودند و هواپیماهای دشمن مرتب در اهواز گشت می زدند و همه جا را بمباران می کردند.

مواقعی که هواپیماهای عراقی در حال انداختن بمب بودند و همه در سنگرها پناه می گرفتند ما مجبور بودیم به پشت بام مجتمع های تجاری برویم و ببینیم هواپیماهای دشمن کدام منطقه را بمباران می کنند تا بتوانیم خبر را مخابره کنیم.

خبرنگاران بعد از 48 ساعت که سوسنگرد از دست نیروهای بعثی آزاده شده بود برای پوشش خبری عازم سوسنگرد شدند.

زمانی که من با فرمانده منطقه سوسنگرد در حال مصاحبه بودم عراقی ها که در سیصد متری ما در طرف دیگر رودخانه بودند، خمپاره و گلوله ها را همچون باران بر سر ما می ریختند که در این میان آرامش فرمانده مرا بهت زده کرده بود.

نیم ساعت بعد از انجام مصاحبه که فضا آرام تر شد ما به سمت اهواز حرکت کردیم در حال حرکت بودیم که هلکوپترها با موشک شروع به زدن ماشین ها کردند ما نیز برای نجات جانمان زیر پل های وسط جاده پناه گرفتیم و بعد از آرام شدن فضا دوباره به راهمان ادامه دادیم.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان