arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳

6000 دانشجو سفرکارت ملی گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در فاز دوم طرح اعطای سفرکارت ملی به دانشجویان سراسر کشور، چهارهزار دانشجو سفرکارت ملی گرفتند.

به گزارش ایسنا، بابک ارسیا - رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران - گفت: امکان استفاده از خدمات و تسهیلات سفرکارت ملی در دومین مرحله برای دانشجویان عضو باشگاه گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران فراهم شد.

او یادآوری کرد: جامعه هدف این طرح، دانشجویان هستند ودر حال حاضر شش‌هزار دانشجو با عضویت در باشگاه گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان از این سفرکارت بهره‌مند شده‌اند.

ارسیا با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی دولت برای تقویت گردشگری داخلی، اظهار کرد: سفرهای ارزان برای دانشجویان و بازنشستگان، تقسیم سفر در ایام مختلف سال، بویژه در پاییز و زمستان و همچنین معرفی مقاصد سفرهای غیرسنتی و غیرتکراری به جای مقاصد تکراری از جمله برنامه‌های در دست بررسی دولت برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر گردشگری داخلی است و به این منظور، مرکز گردشگری تلاش دارد با اجرای طرح‌هایی مانند اعطای سفرکارت ملی به دانشجویان و خانواده‌های‌شان در پیشبرد اهداف کشور سهیم باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی نهادینه کردن شرایط سفر در میان قشر دانشگاهی و اعضای خانواده‌ی آن‌ها، ایجاد زمینه‌ برای رفاه حال این افراد، افزایش نشاط روحی، تقویت حس خود‌اتکایی، دیدار از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تفریحی و ضرورت سامان‌دهی و نظارت بر سفرهای دانشجویی برای بهره‌برداری مناسب‌تر از این سفرها را انگیزه‌ی مهم این مرکز برای اجرای طرح سفرکارت ملی دانست و ادامه داد: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شرکت سفرکارت ملی و بانک عامل و دریافت اطلاعات این اعضا، سفرکارت ملی صادر شده و در اختیار دانشجویان سراسر کشور قرار گرفته است.

ارسیا اظهار کرد: مراکز گردشگری واجد شرایط با تنوع سطح در اقصی نقاط ایران، برای ارائه‌ی خدمات و محصولات گردشگری، سفر، امکانات رفاهی و تفریحی در شبکه‌ی پذیرندگان سفرکارت ملی فعال هستند و دانشجویان با در اختیار داشتن سفرکارت ملی می‌توانند در ایام پیک یا غیرپیک سفر، از تخفیف ویژه 10 تا 50 درصدی این شبکه بهره‌مند شوند.

به گفته‌ او، مراکز اقامتی مانند هتل‌ها، مهمانسراها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی و تورها، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی شهری و بین‌ راهی، شرکت‌های حمل و نقل مسافر از مهم‌ترین مراکز گردشگری عضو این شبکه هستند.

وی همچنین با اشاره به ادامه‌ی طرح صدور سفرکارت ملی برای دانشجویان، یادآوری کرد: دانشجویان علاقه‌مند به دریافت سفرکارت ملی می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران www.istta.ir و عضویت در باشگاه گردشگری، فرم مربوط را دریافت و پس از تکمیل فرآیند ثبت اطلاعات، سفرکارت خود را دریافت کنند.

نظرات بینندگان