arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۳

امام جمعه موقت تهران: تیم مذاکره کننده هسته‌ای تا زمانی که مرزها را رعایت کند مورد حمایت رهبری و مردم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 امام جمعه موقت تهران گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای تا زمانی که مرزها را رعایت کند مورد حمایت رهبری و مردم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم امروز نماز جمعه تهران در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) گفت: لازم است در اینجا سالروز درگذشت آیت‌الله طالقانی را نیز گرامی بداریم. همچنین شهادت آیت‌الله مدنی را نیز در هفته گذشته داشتیم که آن را نیز تسلیت می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش شهادت شیخ محمد خیابانی، سالروز رحلت آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم و نیز کشتار فجیع فلسطینی‌ها در صبرا و شتیلا را تسلیت گفت و گرامی داشت.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه 17 شهریور روزی بود که شاه جنایت کرد، افزود: البته آمار شهدای روز 17 شهریور در برخی 4 هزار و در برخی نیز کمتر نقل شده، اما قطعا از هزار نفر کمتر نیست. رژیم شاه در این روز جنازه‌های شهدا را در پیاده‌ روهای خیابان‌ها انباشته بود که مردم با فداکاری به مداوای مصدومان می‌پرداختند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه تاکید کرد: خبر خوشحال‌کننده‌ای رسیده به طوری که نقل شده تمام سرکرده‌های تروریستی احرار و شام در سوریه به هلاکت رسیده‌اند که به حمدالله هزار تروریست خود را تسلیم ارتش سوریه کردند و خودشان به جان یکدیگر افتاده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته ای کشورمان گفت: می‌دانید که نیازی به تذکر نیست که آمریکا دشمن است. این را باور کنیم که آمریکا دشمن است و از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست.

امام جمعه موقت تهران در همین زمینه به آیات متعددی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم در آیات متعددی می‌فرماید که دشمنان ما، دشمن هستند و باید آن را باور کنیم. لازم است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز آمریکا را دشمن ملت ایران تلقی کنند که البته اینگونه است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه سنت امام رضا (ع) در برخورد با مامون عباسی را نمونه‌ای خوب برای سرمشق‌گیری تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دانست و تاکید کرد: سنت امام رضا (ع) در مورد مامون برای همه ما و هیئت مذاکره‌کننده این است که این سنت را باید سرلوحه برنامه خودشان قرار دهند.

وی در ادامه افزود: مامون که دشمن سرسخت اهل بیت (ع) است به طور یک دفعه چهره باز از خودش نشان می‌دهد که امام متوجه می‌شود اینها بازی است. مهم این است که امام رضا (ع) از همان روز اول و از همان روزی که به مرو دعوت شد، بیان حقیقت را آغاز کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این زمان مامون فضا را از دروغ پر کرد، اما امام به جای اینکه در مقام رفع برآید و منتظر باشد تا دشمن فضا را از دروغ پر کند، از همان زمان در مقام دفع برآمد و به مردم گفت که مامون در مقام احترام به من نیست و دروغ می‌گوید و می‌خواهد مرا بکشد که این سخن را در مدینه و در زمان وداع با اهل بیت بیان کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امام رضا (ع) فضا را در مقابله با مامون پر کرد گفت: در این زمان مامون نتوانست کاری انجام دهد.

وی در ادامه خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: هیئت مذاکره‌کننده باید بدانید که شما رسولان انقلاب هستید و باید زیبایی‌های انقلاب اسلامی را در آن فضا مطرح کنید و روحیه‌های قوی مردم را مطرح کنید که این مهم است و باید در کنار مذاکرات به این مسائل بپردازید.

امام جمعه موقت تهران افزود: مادامی که شما خطوط قرمز و عزت اسلام و مسلمین را رعایت کنید، قطعا تایید رهبری و همه مردم را خواهید داشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنانش به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: البته ایشان در این دیدار مطالب بلند و ارزشمندی مطرح کردند. ایشان فرمودند که نظام سلطه روبه افول و غروب است، البته این تعبیر بنده است و فقط محتوا را می‌گویم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان