arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۳

رييس شوراي روابط خارجي آمريکا: اوباما براي موفقيت در عراق به ايران نيازمند است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايسنا: رييس شوراي روابط خارجي آمريکا گفت: دولت باراک اوباما براي موفقيت در برابر داعش نيازمند کشورهاي منطقه شامل ايران و روسيه است.

ريچارد هاس، رييس شوراي روابط خارجي آمريکا در گفت‌وگو با پايگاه اينترنتي اين شورا در مورد تلاش‌هاي دولت اوباما براي تشکيل يک ائتلاف بين‌المللي جهت مبارزه با نيروهاي داعش گفت: هدف رييس‌جمهور براي نابودي داعش غيرواقعي است و تمرکز او بر همکاري با مخالفان سوري جاي شک و ترديد است.

رييس شوراي روابط خارجي آمريکا افزود: براي ايجاد ظرفيتي که بتوان از طريق آن داعش را در عراق و سوريه نابود کرد، دولت نيازمند تمام کشورهاي سني عرب در منطقه به علاوه ايران و روسيه است.

ريچارد هاس تاکيد کرد:‌ ما بدون شک علاوه بر کشورهاي سني عرب به ايران و روسيه نيز نيازمنديم. ممکن است لازم باشد که هماهنگي‌هايي را انجام دهيم تا بتوانيم بر داعش تمرکز کنيم. اين هماهنگي‌ها مي‌تواند به درک تاکتيکي با دولت بشاراسد، رييس‌جمهور سوريه اگر چه به صورت مشروط مربوط باشد. ما هم‌چنين نيازمند گروهي هستيم که علاوه بر دولت‌هاي سني روسيه و ايران نيز در آن حضور داشته باشند.

او ادامه داد: من فکر نمي‌کنم که ايران و روسيه با تمام چيزهايي که ما مي‌خواهيم در عراق و سوريه انجام دهيم مخالف باشند چون منافع مشترکي در نابودي داعش دارند.

رييس شوراي روابط خارجه‌ي آمريکا يادآور شد: ايران تاکنون سرمايه‌گذاري گسترده‌اي در عراق داشته و جمعيت زيادي از مردم روسيه را مسلمانان تشکيل مي‌دهند. بنابراين آن‌ها خواستار ديدن افراط‌گرايي و اختلافات فرقه‌يي در جامعه اسلام نيستند.
نظرات بینندگان