arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۳

آیت الله مکارم شیرازی:توهین به مقدسات دیگران صحیح نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید توهین به مقدسات دیگران را صحیح ندانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، وی روز دوشنبه در دیدار جمعی از ره یافتگان مکتب اهل بیت(ع) از استان های سیستان، هرمزگان، کردستان و گلستان، افزود: ما به مقدسات دیگران اهانت نمی کنیم و اجازه نمی دهیم احدی نیز اهانت کند.

وی اضافه کرد: این مطلب را نیز به صورت فتوا نوشته ایم و منتشر شده است؛ ولی بدون اینکه بخواهیم به مقدسات دیگران توهین کنیم، راهی را که انتخاب کرده ایم صحیح می دانیم و از پذیرندگان استقبال می کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به حاضران، تصریح کرد: شما نیز راه صحیح را پیدا کرده و باید خدا را بر این نعمت شکر کنید؛ شما افراد آزادی بودید که با شجاعت راه صحیح را شناخته و با قبول هزینه هایش قدم در این راه گذاشتید؛ بدانید که پاداش عظیمی در انتظار شماست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: راه روشن است و کسانی که دلشان نمی خواهد آن را بپذیرند، چه کار می توان کرد.

وی افزود: وظیفه شما در این باره مهم است، باید به گونه ای عمل کنید که مردم تفاوت رفتار شما را پس از گرویدن به مکتب اهل بیت(ع) مشاهده کنند؛ به وسیله عمل خودتان و خوش اخلاقی باید مردم را به مکتب ائمه اطهار(ع) دعوت و جذب کنید.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می توانیم حتی بدون مراجعه به منابع اهل بیت(ع) حقانیت شیعه را اثبات کنیم، گفت: پیروان مکتب اهل بیت(ع) می توانند از کتاب های درجه اول اهل سنت حقانیت خود را اثبات کنند.

وی تصریح کرد: یکی از علمای اهل سنت پاکستان گفته بود که شیعیان می توانند فروع و اصول دین خود را از کتاب های ما اثبات کنند و کاش این روایت در کتاب های ما نبود.

وی با اشاره به وصیت نامه تاریخی امام راحل که در آغاز آن به حدیث ثقلین اشاره شده است، بیان داشت: حدیث ثقلین متواتر است؛ اگر تعصبی نباشد باید به وسیله همین یک حدیث نیز مکتب اهل بیت(ع) را بپذیریم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، گفت: این روایت نشانگر آن است که برای نخستین بار لقب شیعه را پیامبر(ص) به پیروان علی(ع) داده اند.

وی یادآور شد: البته دنبال حق رفتن مشکلاتی دارد، ولی خدا حرکت کنندگان در این مسیر را یاری خواهد کرد و مشکلاتشان را حل می کند.

وی با اشاره به موج اسلام خواهی افراد به ویژه (گرایش) به مکتب اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: اکنون در شرق و غرب عالم همه روزه افراد زیادی به پیروان مکتب اهل بیت(ع) می پیوندند؛ چرا که می بینند معارفی در صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است که احدی آن را بیان نکرده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما در سایه مکتب اهل بیت(ع) قرآن و اسلام را با عقلانیت همراه می دانیم، بیان داشت: اگر از ‏بیرون به اسلام نگاه شود آن گروهی که عقلانیت را می پذیرد، مقبول تر است؛ در حالی که مخاطبان قرآن عقلا هستند؛ 70 آیه قرآن درباره عقل نازل شده است؛ باب نخست کتاب کافی ما نیز درباره عقل و جهل است و گروهی نظر متفاوتی درباره حجیت عقل دارند.

وی یادآور شد: ما قائلیم که انسان در انتخاب مسیر اختیار دارد؛ در حالی که دیگران نظر متفاوتی دارند و مطالب دیگر که اینجا جای بحث آن نیست.ک/1
نظرات بینندگان