arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳

رسانه های روسی: ژاپن تحت فشار آمریکا سفر پوتین را به تعویق انداخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایطی که تنش در روابط روسیه و ژاپن در ماه های اخیر به دلیل مساله اوکراین تشدید شده است، رسانه های خبری روسی از فشار دولت آمریکا بر دولت ژاپن برای تعویق سفر 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به توکیو برای حداقل 6ماه خبر دادند.

رسانه های روسی اینترفاکس و ریانووستی روز سه شنبه به نقل از یک مقام دولت ژاپن اعلام کردند: دولت ژاپن برای تعویق سفر رییس جمهوری روسیه به توکیو تا بهار آینده اعلام آمادگی کرده است.

در گزارش این رسانه ها با اشاره به فشار آمریکا بر ژاپن برای تعویق سفر پوتین به این کشور، به نقل از مقام ژاپنی گفته شده است: توکیو نتوانست در موضوع سفر رییس جمهوری روسیه به ژاپن با واشنگتن به تفاهم برسد.

قرار بود رییس جمهوری روسیه اوایل ماه اکتبر آینده (ظرف یک ماه آینده) برای انجام دیدار کاری 2 روزه و گفت و گو با سران ژاپن به توکیو سفر کند.

مقام ژاپنی که نامش ذکر نشده است، یادآورشد: دولت ژاپن درخواست رییس جمهوری آمریکا برای لغو سفر ولادیمیر پوتین به توکیو با توجه به تشدید تحریم های غرب علیه روسیه را پذیرفت.

روابط روسیه و ژاپن در ماه های اخیر به دلیل مساله اوکراین و پیروی توکیو از سیاست های آمریکا، پرتنش شده است. توکیو در این مدت، چند بسته تحریم علیه مقام های دولت روسیه و بانک ها و شرکت های دولتی این کشور اعمال کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان