arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: بازرسی از تاسیسات نظامی خط قرمز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمله ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش به سوریه بدون هماهنگی با این کشور کاری است مخالف همه‌ ضوابط و قوانین بین‌المللی.

علاءالدین بروجردی ، با اشاره به حمله اخیر به سوریه در ادامه افزود: اصولا اگر قرار است در ارتباط با چنین امر مهمی در عرصه‌ جهانی و منطقه‌ای اقدامی صورت گیرد باید این ائتلاف، مصوبه شورای امنیت را دریافت می‌کرد.

وی تاکید کرد: آنها خود، داعش را به وجود آوردند و امروز که داعش از خطوط قرمز آمریکا عبور کرده است، به مقابله با آن برخاستند. ما معتقد نیستیم که سیاست‌ آمریکا در عرصه‌ تروریست پروری در جهان تغییری کرده است و امروز که در کنار آمریکایی‌ها، موتلفین و همپیمانان آمریکایی حضور دارند، لازم است در مقابل این هنجارشکنی بین‌المللی که آثار و تبعات منفی زیادی دارد شخص دبیر کل سازمان ملل به وظیفه‌ قانونی خود در مقابله با این اقدامات عمل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی شنیده‌ها در مورد درخواست چند تن از اعضای گروه 1+5 برای بازدید از مراکز هسته‌ای گفت: تجهیزات و تاسیسات نظامی و بازرسی از آن خطوط قرمز ماست. ما در دورانی که به صورت داوطلبانه ، پروتکل الحاقی را پذیرفتیم اجازه دادیم بازرسان از 20 نقطه نظامی بازدید کنند و به نظر من این موضوع کفایت می‌کند و اگر آنها به دنبال بهانه جویی نباشند این حسن نیت ایران قابل تقدیر است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان