arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

رسایی: کاهش قیمت نفت تحریم جدید غرب علیه ایران است

وی گفت: بنابراین اگر تاکنون اعتقاد و اعتمادی به طرف مذاکره کننده وجود داشت دیگر این روند نباید استمرار پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت نوع جدیدی از تحریمهای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام 'حمید رسایی' عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کاملا مشهود است که کاهش قیمت نفت در راستای فشار به جمهوری اسلامی برای دستیابی به اهداف نامشروعی است که در مذاکرات هسته ای وجود دارد.

وی گفت: بنابراین اگر تاکنون اعتقاد و اعتمادی به طرف مذاکره کننده وجود داشت دیگر این روند نباید استمرار پیدا کند.

این نماینده مجلس افزود: درست است کشورهای غربی تحریم جدیدی اعمال نکرده اند اما چون اقتصاد ما وابسته به نفت است با این کاهش تلاش می کنند به اقتصاد ایران ضربه بزنند.

وی چنین فشارهایی علیه نظام جمهوری اسلامی را دارای سابقه 35 سال ذکر و بیان کرد: باید با اعتماد به دست توانای جوانان، تولید کنندگان و صنعتگران کشور تلاش کنیم تا آنجا که مقدور است چرخ اقتصاد را بر مبنای نفت نچرخانیم.

رسایی ادامه داد: یکی از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است لذا با اتکا به توان داخلی می توانیم در برابر این فشارها مقاومت کنیم و مطمئن باشیم مقاومت جواب هم می دهد زیرا آن کشورها نمی توانند این وضعیت را به صورت دائم نگه دارند.

وی تاکید کرد: تنها امید آمریکاییها در همین هفت ماهی که مذاکرات را تمدید کرده اند به کاهش قیمت نفت است تا جمهوری اسلامی را تسلیم کنند.

نماینده تهران در مجلس گفت: دولت نباید فشاری را که از طرف غربیها وارد می شود به داخل وارد کند بلکه باید ضربه گیر باشد، تدبیر کند و در مقابله با وضعیت موجود بکوشد.

وی افزود: مسوولان باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد جدی داشته باشند زیرا تنها در این صورت است که می توانند در جهت تحقق آن گام بر دارند.
 
نظرات بینندگان