arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۳

آیت‌الله نوری‌همدانی: خدمات دولت برای مردم اطلاع‌رسانی شود تا مردم به آینده امیدوار شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: خدمات دولت باید برای مردم بازگو و اطلاع‌رسانی شود تا مردم نسبت به آینده امیدوار شوند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار مشاوران روحانی استانداران سراسر کشور با بیان این‌که «روزی مردم کشور گرفتار استضعاف فکری، فرهنگی، سیاسی و دیگر مسائل بودند» یادآور شد: این استضعاف را مستکبران به وجود آورده بودند. ما جمعیتی بودیم که تمام سنگرها را از ما گرفته بودند و این سنگرها در دست دشمنان بود که خدا نیز لطف کرد این انقلاب را به ثمر رساند و این نعمت بزرگی است که شکر آن بر ما لازم است.

وی با بیان این‌که «اکنون جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد سیاست اسلامی را در دنیا به نمایش بگذارد»، اظهار کرد: تمام ملت و مسؤولان در این برنامه حضور دارند. در گذشته رساله‌های عملیه بیشتر به بیان احکام پرداخته و سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دیگر مسائل اسلام را زیاد بیان نمی‌کردند، البته در این‌باره نمی‌خواهیم کسی را مقصر جلوه دهیم، بلکه می‌خواهیم بگوییم چنین روزگاری بر مسلمانان گذشته است.

وی با اشاره به این‌که «جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد اسلام را در تمام ابعاد برای مردم معرفی کند»، گفت: اگر فردی مسؤولیتی در این نظام بر عهده می‌گیرد باید نسبت به حساسیت موضوع توجه داشته باشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی سنگرهایی را که روزی از ما گرفته بودند، امروز در اختیار ما قرار گرفته است؛ مسؤولان باید سیاست اسلامی که توام با حق، عدالت، صداقت، ایجاد وحدت و دیگر فضایل است را بیان کنند.

وی ادامه داد: البته در برابر سیاست اسلامی؛ سیاست دروغ، جنایت، ظلم و دیگر رذایل استکبار قرار دارد که از آن آمریکا، رژیم صهیونیستی، غرب، عربستان، آل خلیفه و دیگر کشورهای مستکبر پیروی می‌کنند.

وی با بیان این‌که «ما می‌خواهیم در برابر سیاست ظلم، دروغ، زر و زور استکبار، سیاست اسلامی را به جهانیان نشان دهیم»، گفت: مسؤولان می‌خواهند سیاست همراه عدل، عدالت و توجه به حقوق همه افراد را پیاده کنند که این کار بسیار دشواری است، قلب مسؤولان باید سرشار از عشق به مردم باشد.

نوری همدانی مردم را یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی دانست و ادامه داد: مردم بسیار مهم هستند، سیاست اسلامی مردم‌سالاری دینی است، در روایت آمده «مردم عامل قدرت اسلام هستند»؛ از این‌رو باید توجه ویژه‌ای به مردم به ویژه مستضعفین داشت، در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش مردم ویژه بود و تعداد زیادی شهید دادند.

وی با بیان این‌که «مسؤولان باید سیاستی را اجرا کنند که مردم امیدوار شوند»، اظهار کرد: خدمات انقلاب، نظام و دولت‌ها را باید برای مردم بیان کرد؛ پیش از انقلاب اسلامی روستاها گرفتار بسیاری از مشکلات بودند، ولی خوشبختانه به برکت انقلاب اکنون شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم که مسؤولان باید این خدمات را بیان کنند.
نظرات بینندگان