arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

"دیابت از سرطان بدتر است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 استاد دانشگاه و بهترین مبتکر دیابت سال با بیان اینکه دیابت از سرطان نیز بدتر است، گفت: در اغلب مواقع با بیمارانی روبرو هستیم که دیابت حتی از سرطان هم برای آنان بدتر است.

دکتر «منوچهر ایران پرور» افزود: اغلب بیماران دیابت را مرگ تدریجی می دانند اما باید این امیدواری را به بیماران داد که همه چیز قابل کنترل است به شرطی که خود آنان اراده داشته باشند تا فرمول تغذیه مناسب را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به سرعت چاقی و بی تحرکی در جامعه، باید پیشگیری، بالا بردن امر آموزش و تغییر سبک زندگی کنونی را اساس کار خود قرار دهیم.

ایران پرور ادامه داد: اگر بتوانیم در قسمت پیشگیری افرادی را که مستعد ابتلا به دیابت هستند، شناسایی کنیم، می توانیم با رژیم غذایی صحیح و انجام ورزش روزانه، موارد ابتلا به بیماری را در آنان کاهش دهیم.

این فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم خاطرنشان کرد: با تشویق فرزندان خود به خوردن صبحانه و پرهیز از میان وعده هایی همچون کیک و کلوچه می توانیم به مقابله با بیماری دیابت برویم.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار ونیم تا پنج میلیون مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد و طبق آمارهای بین المللی، میزان مرگ ومیر ناشی از دیابت در جهان بویژه در کشورهای در حال توسعه (مانند ایران) رو به افزایش است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان