arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۳

رسانه روسی: سیاست های نفتی عربستان سعودی این کشور را به بن بست می کشاند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک خبرگزاری روسی اعلام کرد: سیاست های نفتی عربستان سعودی که برکاهش بهای نفت استوار شده است، این کشور را به بن بست می کشاند.

خبرگزاری 'روسیا سیگودنیا' روزشنبه درمقاله ای خاطرنشان کرد: ادامه کاهش قیمت نفت در بازار جهانی به عربستان سعودی بعنوان قدرتمندترین تولید کننده نفت عضو اوپک ضربه شدید وارد می کند.

درگزارش گفته شده است: درحال حاضر ریاض با کمک استراتژی کاهش بهای نفت بازار را در دست دارد اما عربستان ممکن است در روند برتری در بازارهای جهانی وارد مرحله خطرناک شود.

رسانه روسی با اشاره به منابع عظیم نفتی عربستان سعودی وهزینه پایین استخراج نفت دراین کشور نوشت: عربستان سعودی با دارا بودن این امتیازات نفتی تلاش می کند رقبای قدرتمندی همچون روسیه و آمریکا را که دارای نفت صخره ای هستند از بازار خارج کند.

'اما این گونه رفتار ریاض برای این کشور در آینده خطرناک خواهد بود.ذخایر ارزی این کشور که در حال حاضر به 750 میلیارد دلار می رسد ممکن است برای جبران کاهش درآمدها سریعا مصرف شود.'

رسانه روسی هشدار داد: استفاده از ذخایر ارزی عربستان سعودی گامی غیرمحتاطانه خواهد بود زیرا با توسعه منابع انرژی غیرنفتی و ورود انواع خودروهای برقی به بازار ممکن است هیچگاه سطح کنونی تقاضا برای نفت خام در جهان تکرار نشود و در آن صورت عربستان نمی تواند چنین ذخایر ارزی به وجود آورد.

به گزارش رسانه روسی، بهای نفت دربازار جهانی ازتابستان گذشته به نصف کاهش یافت وبه کمتر از 60 دلار برای هر بشکه رسیده و تصمیم ماه نوامبر اوپک برای حفظ سهمیه های تولید اعضا موجب ادامه سقوط بهای نفت در بازارهای جهانی شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان