arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

ابولا برای مردان خطرناک تر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان مرگ و میر در مردان مبتلا به ویروس ابولا بیشتر از زنان است.
 
«محمود نبوی» روز یکشنبه در سمپوزیوم ابولا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:
 
در این بیماری همچنین ، مرگ و میر افراد زیر 20 سال حدود 33 درصد، افراد بین 20 تا 45سال 72 درصد و افراد بالای 45 سال، 94 درصد است.
 
نبوی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در بیماران مبتلا به ابولا را نارسایی کلیه عنوان کرد و گفت : متاسفانه این بیماری در موارد شدید تا حدود 90 درصد به مرگ مبتلا منجر می شود.  
 
**از سفر به کشورهای سیرالئون ، گینه و لیبریا خودداری کنید
 
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان ابتلا به بیماری ابولا در تمام جهان وجود دارد به طوری که این بیماری اکنون وارد اسپانیا و آمریکا نیز شده است و مردم ما باید هنگام سفر به این کشورها موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.
 
نبوی گفت: در کشورهایی که امکانات مراقبت از بیماران مبتلا به این بیماری پایین است با سفر با این کشورها امکان ابتلا وجود دارد و مردم به همین منظور باید از سفر به سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا خودداری کنند.  
 
**امکانات کشور برای مقابله با این بیماری کافی نیست
 
نبوی امکانات موجود کشور برای مقابله با ابولا را کافی ندانست اما در عین حال اظهارداشت که این امکانات بهتر از هیچ است.
 
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه اضافه کرد: بیماری ابولا مانند آنفلوانزا اپیدمی (همه گیر) نمی شود بلکه هر یک مبتلا در نهایت دو تن را به این بیماری مبتلا می کند.
 
نبوی همچنین تعداد افراد مبتلا به بیماری ابولا در جهان را 20 هزار تن برشمرد و اظهار داشت: اکنون این بیماری در غرب گینه تا حدی کنترل شده است ولی در سیرالئون افزایش شمار مبتلایان مشاهده می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان