arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

نامه لاریجانی به روحانی: 22مصوبه دولت با قوانین مغایرتی ندارد/ یک مصوبه مغایر قانون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، 22 مصوبه دولت را بررسی و عدم مغایرت آن ها با قانون را اعلام کرد و یک مصوبه نیز مغایر با اصول قانونی دانسته شد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، یک مصوبه خلاف قانون را به شرح زیر اعلام کرده است:

«حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام؛

بازگشت به رونوشت تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره 98732/ت51247 هـ مورخ 28/8/1393، موضوع «بیمه بیکاری شاغلان در شرکت ذغال سنگ البرز غربی»، متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی «هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستندا به صدر ماده واحده و تبصره 4 الحاقی به «قانون نحوه اجرای اصول 85 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده 10 آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی در ماده 77 قانون تامین اجتماعی –مصوب 1354- «متوسط مزد یا حقوق بیمه شده ظرف آخرین 2 سال پرداخت حق بیمه» اعلام شده است. از این رو، بند 2 مصوبه مبنی بر مبنا قرار دادن «آخرین دستمزد» از حیث تغییر مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی، مغایر قانون است.»
نظرات بینندگان