arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۳

جواب قلعه‌نويي را بدهم تيم بهم مي‌ريزد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  منصور پورحيدري نمي‌خواهد عليه قلعه‌نويي حرف بزند. او به يکي دو جمله بسنده مي‌کند تا شايد اين غائله خاتمه يابد و استقلال در کوران آماده‌سازي با تمرکز بيشتر به تمرينات خود ادامه دهد.

اختلاف‌هاي او با امير اما علني شده و اکنون هيچ‌کس نيست که نداند آنها موضع تندي عليه هم دارند. پورحيدري درباره خصوصي‌سازي نيز اطلاعات تازه‌اي را در اختيارمان قرار مي‌دهد.

گفته مي‌شود هفته آينده ممکن است دو نفر از اعضاي هيات‌مديره از سمت خود کنار گذاشته شوند. اين خبر صحت دارد؟
تا آنجايي که من مي‌دانم اعضاي هيات‌مديره با احتساب دو نفر عضو علي‌البدل مي‌توانند همين 9 نفر باشند. بعيد مي‌دانم چنين برنامه‌اي باشد اما اگر هم کسي را جا‌به‌جا کنند باز هم در اصل قضيه تغييري ايجاد نمي‌شود.

اصل قضيه چيست آقاي پورحيدري؟
به زودي استقلال به بخش خصوصي واگذار مي‌شود و شما شک نکنيد که وقتي مالکيت باشگاه تغيير کند آن وقت همه ما بايد با هم برويم.

حتي مديرعامل؟
من تصورم اين است شخصي که باشگاه استقلال را مي‌خرد خودش مديرعامل انتخاب مي‌کند. بله، وقتي مي‌گويم همه مي‌روند يعني همه. از مديرعامل باشگاه استقلال گرفته تا اعضاي هيات‌مديره که من هم يکي از آنها هستم و ديگر مسوولان. روند خصوصي‌سازي دارد به سرعت انجام مي‌شود و شخصي که به زودي مالک باشگاه استقلال خواهد شد به طور قطع افرادي را در باشگاه به‌ عنوان مسوول و حتي اعضاي هيات‌مديره مي‌گمارد که مورد توجه خودش باشد.
به اين ترتيب بايد منتظر تغييرات بزرگ در نحوه مديريتي استقلال باشيم.
همينطور است. تا قبل از عيد اين کار انجام مي‌شود. همانطور که گفتم روند خصوصي‌سازي به تندي پيش مي‌رود.

تحليل شما از اين تغييرات چيست؟ آيا مي‌شود به آينده باشگاه استقلال اميدوار بود؟
باشگاه را به صورت کنترل شده به بخش خصوصي واگذار مي‌کنند. اين طبيعي هم هست که تا مدتي باشگاه را از دور کنترل کنند تا به يک ثبات نسبي برسد. اينکه چه شرايطي براي استقلال به وجود بيايد به نحوه واگذاري و شخصي که تيم را مي‌خرد بستگي دارد. اگر آن شخص تمکن مالي مطلوبي داشته باشد وضعيت بهتر خواهد شد چون مشکلات مالي بسياري وجود دارد و بخش خصوصي مي‌تواند آنها را طي مدت زمان مشخصي از بين ببرد.

سهم بخش خصوصي چقدر است؟
مصوب شده 49 درصد باشد. باقي سهام هم در اختيار پيشکسوتان و احتمالا وزارت ورزش خواهد بود.

اگر وزارت ورزش همچنان سهامدار باشد ممکن است در تصميم‌گيري‌ها دوباره اعمال نفوذ کند؟
با توجه به اينکه قرار است هزينه‌هاي باشگاه را بخش خصوصي تامين کند خير. تصميم‌گيرنده آخر همان بخش خصوصي خواهد بود که در مزايده مشخص مي‌شود چه کسي است.

به هر فردي واگذار خواهد شد؟
به اين صورت نيست که هر فردي بخواهد بتواند تملک اين دو باشگاه را برعهده بگيرد. افرادي انتخاب مي‌شوند که صلاحيت اخلاقي و اقتصادي اين کار را داشته باشند.

اين جابه جايي نهايت تا چه زمان انجام مي‌شود؟
به زودي. روند سريعي در حال انجام است و به زودي شاهد تغييراتي در نوع مديريت باشگاه خواهيم بود. اميدوارم هر اتفاقي مي‌افتد به نفع باشگاه باشد.
آقاي پورحيدري ظاهرا اختلاف‌ها ميان شما و امير قلعه‌نويي به اين سادگي‌ها از بين نمي‌رود. قلعه‌نويي گفته چون شما مدير فني نيستيد پس نبايد درباره مسائل فني حرف بزنيد.
واقعا ديگر نمي‌خواهم درباره امير قلعه‌نويي حرفي بزنم. از اول هم اشتباه بود که جوابش را دادم. من براي قلعه‌نويي احترام قايلم و هميشه معقتدم که براي باشگاه استقلال زحمت کشيده اما چرا اين حرف‌ها مطرح مي‌شود را حقيقتا خودم هم نمي‌دانم.

ريشه اختلاف‌هاي شما با قلعه‌نويي از کجا نشأت مي‌گيرد؟
نمي‌دانم. ما اين همه براي استقلال هزينه کرديم. اگر الان من حرف‌هايي بزنم تيم به هم مي‌ريزد پس بهتر است که سکوت کنم.

اين سکوت تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟
تا زمان واگذاري سعي مي‌کنم به اين روند ادامه بدهم. تمام هدفم اين است که استقلال آرام باشد و حرفي نزنم که به ضرر خودمان باشد. من هم خودم را جزو اين تيم مي‌دانم و دليلي ندارد حرفي بزنم که ايجاد حاشيه کند.
شما که رابطه خوبي با قلعه‌نويي داشتيد. حتي امير در برخي نشست‌هايي که در باشگاه انجام مي‌شد مي‌گفت اسطوره باشگاه شما هستيد. اظهارات قلعه‌نويي عليه شما اما با تعريف‌هاي گذشته در منافات است.
احترام بزرگي و کوچکي بايد حفظ شود. متاسفانه فضاي اين روزها به سمتي رفته که اين احترام‌ها را نگه نمي‌دارند. من هم بهتر است چيزي نگويم تا اوضاع از اين خراب‌تر نشود اما همه مي‌دانند که من براي قلعه‌نويي احترام زيادي قايل هستم و نمي‌دانم معني و مفهوم اين اظهارات چيست.

منبع : ورزش 3
نظرات بینندگان