arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۳
آیت الله جنتی:

اگر آتش فتنه گسترش می‌یافت به شرایطی صد مرتبه بدتر از دوران طاغوت دچار می‌شدیم / اینها حقه‌بازی است که برخی قضیه فتنه را به انتخابات ربط می‌دهند

امام خمینی(ره) دنیا را تغییر داد و به تعبیری اسلام را زنده کرد و امروز قدرت رهبری، آمریکا را ترسانده است که هرجا می‌خواهند آتش روشن کنند نفس حق رهبر معظم انقلاب آتش را خاموش می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر آتش فتنه گسترش می‌یافت به شرایطی صد مرتبه بدتر از دوران طاغوت دچار می‌شدیم / اینها حقه‌بازی است که برخی قضیه فتنه را به انتخابات ربط می‌دهند
دبیر شورای نگهبان گفت: اگر درایت مقام معظم رهبری نبود و آتش فتنه گسترش می‌یافت به شرایطی صد مرتبه بدتر از دوران طاغوت دچار می‌شدیم.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله احمد جنتی پنج‌شنبه‌ شب در جشن میلاد حضرت رسول(ص) و بنیان‌گذار فقه جعفری و آیین تلبس 70 طلبه حوزه‌های علمیه شهر شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ(ع) اظهار داشت: ما با همه وجودمان و همه سلول‌های بدن خود باید شکر خدا را به جا آوریم که ما را از امت پیامبر قرار داد و صبح و شام در همه مناسبت‌ها از ماذنه‌های این کشور صدای «اشهد ان محمد رسول‌الله(ص)» طنین‌انداز است.

وی افزود: اگر هدایت انبیا نبود بشر دست به هر کاری می‌زد و از او خون‌خوارتر کسی وجود نداشت.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: پیامبر(ص) به مردم دوران زمانه خود به ویژه فقرا و مساکین عزت داد تا بتوانند حکومت تشکیل دهند و اکنون بر ماست که این الگوی کامل بشری را در تمام کارها سرلوحه قرار دهیم.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) در دوران جهل و گمراهی که بشر فرزند عزیز خود را سر می‌برید به تمام مردم درس محبت و ایمان داد و جهان امروز تشنه این درس‌ها است که دوباره دنائت و خونریزی از گوشه دنیا سر برآورده است و می‌بینیم که تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در جهان چه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر به ضعیف نگاه داشته‌شدگان عزت داد و بشر را کرامت بخشید و زن را به جایگاه و شأن راستین خود متوجه ساخت و این‌ها همه از خدمات اسلام و قرآن است که قابل‌شمارش نیست.

دبیر شورای نگهبان سپس بیان کرد: در جهان امروز عده‌ای از گرسنگی می‌میرند و عده‌ای هم ثروت‌های نجومی دارند و تماشا می‌کنند و این‌ها به سبب دور افتادن از تعالیم انبیا رخ می‌دهد که در سیره و روش پیامبر اسلام(ص) ائمه هدی به‌عنوان پرورش‌یافتگان این مکتب برای فقرا در دل شب کیسه غذا بر دوش می‌کشیدند و صدها بار بر پرهیز از اشرافی گری تأکید می‌فرمودند.

وی یادآور شد: در دامان حضرت رسول(ص)، سلمان فارسی پرورش یافت و ابوذر و مقداد بالیدند و در رأس آن‌ها حضرت علی(ع) و زهرا(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند که لحظه‌لحظه زندگی پربار آنان درس و عبرت است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید قدردان حکومت اسلامی در ایران باشیم، گفت: امام خمینی(ره) دنیا را تغییر داد و به تعبیری اسلام را زنده کرد و امروز قدرت رهبری، آمریکا را ترسانده است که هرجا می‌خواهند آتش روشن کنند نفس حق رهبر معظم انقلاب آتش را خاموش می‌کند.

آیت‌الله جنتی افزود: اگر قدرت و هدایت رهبر معظم انقلاب نبود در زمان فتنه، ما به دوران شاه و 100 رده بدتر از آن رسیده بودیم و تمام حزب‌اللهی‌ها منزوی‌ شده و خانواده معظم شهدا سرکوب می‌شدند.

وی اضافه کرد: اینها حقه‌بازی است که برخی قضیه فتنه را به انتخابات ربط می‌دهند بلکه در فتنه 88 علیه نظام و ولایت‌فقیه شعار سر داده و پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و به‌صراحت به دنبال براندازی نظام بودند.

دبیر شورای نگهبان ضمن تشکر از آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس و سید علی‌اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت حرم شاه‌چراغ(ع) در برگزاری برنامه مشترک عمامه‌گذاری طلاب بیان کرد: روحانی باید خدمتگزار باشد و هر کاری از دستش برآید برای مردم انجام داده و در راه حفظ نظام و اسلام از هر کوششی دریغ نکند، امروز امامان جماعت باید با یکدیگر اتحاد داشته و همواره دغدغه آنان رفع مشکلات مردم و خدمت به آنان باشد.

وی در ادامه خطاب به طلاب ملبس شده، اظهار داشت: وقتی طلبه عمامه می‌گذارد به معنای آن است که تو دیگر یک فرد عادی نیستی و مردم با تو کار دارند و مردم به احترام این لباس به تو احترام می‌گذارند و مثل سربازی که می‌آید لباس سربازی می‌پوشد، این لباس یعنی من آماده‌ام در مقابل دشمن دین از مرز اسلام دفاع کنم.

جنتی ادامه داد: طلبه باید خدمتگزار و نوکر مردم باشد و هر خدمتی از او ساخته است آن کار را انجام دهد و به مردم کمک کند ضمن این که در تمام عمر درس و مطالعه را ادامه دهد و شأن لباس خود را پاس بدارد.
نظرات بینندگان