arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

هافينگتون پست: حمله تروريستي پاريس موجب هراس نشريات غربي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  نشريه سياسي هافينگتون پست آمريکا با انتشار مقاله اي نوشته است که حمله تروريستي روز چهارشنبه به دفتر نشريه شارلي ابدو موجب هراس نشريات غربي و حذف تصاوير موهن از پشت جلد اين نشريات شده است.

 رسانه سياسي هافينگتون پست در اين مقاله افزود: حمله تروريستي روز چهارشنبه به دفتر نشريه شارلي ابدو که درجريان آن 12 تن و از جمله 4 تن از کارکنان اين نشريه جان خود را از دست دادند موجب شده است تا اکثر نشريات غربي تصاويري را که چاپ آن ها اهانت به مقدسات مذهبي به حساب مي آيند از روي جلد نشريات خود حذف کنند و يا آن ها را بصورتي گنگ و نا مفهوم به چاپ برسانند.

به گفته اين رسانه، روزنامه آمريکايي نيويورک ديلي نيوز اين تصاوير موهن را در صفحه اول نشريه خود به صورت شطرنجي و تقريبا غير قابل تشخيص به چاپ رسانده است.

هافينگتون پست اشاره کرده است که نشريه انگليسي تلگراف نيز در اقدامي مشابه در وبسايت خود عکس مجله شارلي ابدو را ابتدا براي مدتي به صورت شطرنجي منتشر کرده و سپس اين تصوير را از سايت خبري خود حذف کرده و از اظهار نظر بيشتر درباره دليل اين کار خوداري کرده است.

هافينگتون پست مي نويسد، سردبير مجله انگليسي گاردين در مصاحبه اي انتشار کاريکاتور هاي موهن را خطرناک توصيف کرده و آن را سياستي نادرست دانسته است.

اين واهمه در واکنش رسانه هاي تلويزيوني آمريکا نيز به طور وضوح به چشم مي خورد به طوري که ريچارد گيريفيتس مدير شبکه سي ان ان از خبرنگاران اين شبکه خواسته است تا در پوشش اخبار مربوط به حادثه تروريستي پاريس از انتشار کاريکاتورهاي مجله شارلي ابدو و تصاويري که اهانت به اعتقادات مسلمانان محسوب مي شود بپرهيزند و در پوشش اخبار مربوط به اين واقعه فقط به توضيح کلامي در مورد اين تصاوير اکتفا کنند.

به نوشته هافينگتون پست، خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز تصاوير روي جلد مجله شارلي ابدو را به صورت شطرنجي منتشر کرده و سخنگوي اين خبرگزاري در توضيح اين مسئله گفته است که انتشار تعمدي تصاوير بحران ساز را مغاير با سياست هاي اين خبرگزاري مي داند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان