arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۳

الشباب عاملان کشتار پاریس را قهرمان خواند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه تروریستی ' الشباب ' سومالی روز جمعه با ستودن عملیات حمله به دفتر نشریه ' شارلی ابدو' در پاریس و کشتار چندین فرانسوی، این کار را اقدامی قهرمانانه توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رادیو اندلس سخنگوی این گروه وابسته به سازمان تروریستی القاعده مدعی شد : این افراد با این کارشان میلیون ها مسلمان را خوشحال کردند.

رسانه ی گروه تروریستی الشباب افزود: برخی گمراهان ادعا می کنند با این حمله در حقیقت به آزادی بیان حمله شده اما مسئله این نیست و دو قهرمان دست به این عملیات زده اند.

رادیو اندلس اضافه کرد: اسامه بن لادن پیش از این به غربی ها هشدار داده و گفته بود اگر قرارباشد آزادی بیان بی حد و مرز درغرب ادامه پیدا کند، غربی ها باید برای ریخته شدن خونشان آماده شوند.

این رادیو خاطر نشان کرد برادران ' کواشی ' که متهمان حمله به روزنامه شارلی ابدو وکشتن 12 نفر در دفتر این روزنامه در پاریس اند، وابستگی خود به سازمان القاعده را اعلام کرده اند.

الشباب کنترل بخش وسیعی ازخاک سومالی را در دست دارد واخیرا به جنگ های نامنظم برای مبارزه با دولت مرکزی روی آورده است.

روزچهارشنبه ساعت 11 و30 دقیقه (به وقت محلی) سه فرد مسلح به دفتر نشریه طنز 'شارلی ابدو' در پاریس حمله و اقدام به تیراندازی کردند. در این حمله 12 نفر کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.
نظرات بینندگان