arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
جوان 30ساله در ICU بستری شد

خودسوزی در میدان انقلاب

شاهدان ‌انگیزه جوان را مشکلات مالی عنوان کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  جوانی که دست به خودسوزی در میدان انقلاب زده بود، به دلیل شدت جراحات وارده به سر و صورت به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری منتقل شد.

به گزارش فرهيختگان آنلاين (FDN.ir) ، این جوان که علت خودسوزی او هنوز دقیقا مشخص نیست، پنجشنبه‌شب گذشته در نزدیکی یکی از جگرفروشی‌های میدان انقلاب روی خود بنزین ریخت و خود را به آتش کشید. این ماجرا اگرچه باعث جراحات شدید و بستری شدن این جوان در آی‌سی‌یو شده است، اما تاکنون مسئولان در باره آن اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

 بستری در آی‌سی‌یو عاقبت خودسوزی
حدود ساعت 20 هجدهمین شب زمستان صدای داد و فریادهای مردی حدودا 30ساله توجه عابران و مغازه‌دارهای اطراف میدان انقلاب را به خود جلب کرد. مرد جوان در حالی که می‌دوید و فریاد می‌زد «سوختم» از کنار عابران و مغازه‌ها عبور می‌کرد. به گفته شاهدان ماجرا، کسبه محل با دبه‌های بزرگ آب و پتوهای مسافرتی قصد خاموش کردن او را داشتند، اما آتش گر گرفته بود و هر لحظه بیشتر می‌شد. یکی از شاهدان حادثه به فرهیختگان گفت: «از آنجایی که این جوان بلافاصله بعد از آتش زدن خود دویده بود آتش هر لحظه بیشتر می‌شد و کسی نمی‌توانست کاری انجام بدهد.»

این خودسوزی در حالی اتفاق افتاده که مرد جوان هنوز هم به بخش منتقل نشده و به گفته مسئولان بیمارستان مطهری در ونک، جوان 30 ساله در بخش آی‌سی‌یو بستری است. سوپروایزر بخش آی‌سی‌یوی این بیمارستان در مورد وضعیت او به فرهیختگان گفت: «او وضعیت مساعدی ندارد و فعلا باید در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه باشد.» وی از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد و گفت بدون هماهنگی رئیس بیمارستان نمی‌تواند در مورد ‌انگیزه آن جوان صحبت کند.

 

مردم از جوان در حال سوختن عکس می‌گرفتند
یکی از کتاب‌فروش‌هایی که در همان حوالی مغازه دارد، گفت: «می‌خواستم مغازه را ببندم که متوجه سروصدا جلوی مغازه‌ام شدم و وقتی بیرون آمدم دیدم مردم جمع شده‌اند و درباره جوانی که کمی آن سوتر خود را آتش زده حرف می‌زنند.» حمیدزاده که بیش از 10 سال است در این میدان به کتاب‌فروشی مشغول است با بیان اینکه متوجه نشدیم آن جوان چه خواسته‌ای دارد، گفت: «آنقدر حرف‌های مختلفی در مورد انگیزه او زده می‌شد که آخر هم ماجرا را نفهمیدیم، اما بیشتر مردمی که از آن سمتی که جوان خودسوزی کرده بود، می‌آمدند شنیده بودند آن جوان قبل از خودسوزی اعلام کرده بود مشکل مالی دارد.» یکی دیگر از کتاب‌فروشی‌هایی که آن اطراف فعالیت می‌کند به فرهیختگان گفت: «زمانی که ما متوجه این موضوع شدیم بلافاصله به اورژانس زنگ زدیم و اورژانس به ما گفت قبلا هم تماس گرفته‌اند و آمبولانس در راه است.» وی با بیان اینکه آن جوان بیشتر از 30 سال نداشت، افزود: «متاسفانه برخی مردم به جای کمک کردن در حال گرفتن عکس و فیلم از او بودند و فقط چند نفر به قصد کمک نزدیک او شده بودند.»

 

حضور آمبولانس پس از 9 دقیقه در محل حادثه
حسن عباسی، مدیر روابط‌عمومی اورژانس تهران با بیان اینکه امدادگران اورژانس کمتر از 10 دقیقه پس از اولین تماس به محل حادثه رسیده بودند، به فرهیختگان گفت: «راس ساعت 20:38 این خودسوزی به اورژانس تهران اعلام شد و ساعت 20:47 آمبولانس در محل حادثه حاضر بود.» وی با اشاره به اینکه تماس‌های مردم در همان چند دقیقه بود، افزود: «آمبولانس پس از اولین تماس به محل حادثه اعزام و بلافاصله مصدوم به بیمارستان مطهری منتقل شد.»

 

خودسوزی‌ها در پایتخت
ماجرای خودسوزی در پایتخت بار اول نیست که خبرساز می‌شود. پارسال بود که کارگر یکی از مغازه‌های محدوده بازار آهن وقتی پس از دومین ماه حقوق خود را دریافت نکرد دست به خودسوزی زد. جوان 25 ساله پس از تهدید صاحبکارش به خودسوزی، وقتی حقوق عقب‌افتاده دو ماه متوالی خود را دریافت نکرد با ریختن بنزین روی خود، خود را در محله یافت‌آباد تهران به آتش کشید.
نظرات بینندگان