arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

َAP: ایران شانس قهرمانی دارد و راحت صعود می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران در گروهی که همه تیم هایش از غرب آسیا هستند خیلی راحت صعود می کند و شانس قهرمانی دارد.

پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس در گزارشی از تیم ملی ایران با اشاره به این مطلب نوشته است: تیم ملی فوتبال ایران که پیشینه قهرمانی در سه دوره جام ملت های آسیا را در کارنامه دارد و در آخرین رنکینگ فیفا هم عنوان بهترین تیم قاره آسیا را به خود اختصاص داده، روز یکشنبه مقابل بحرین، دومین دیدار گروه سوم را انجام خواهد داد.

ایران و بحرین

ایران که یکی از شانس های قهرمانی در این دوره از رقابت ها است، انتظار می رود خیلی ساده از این گروه که همه آنها از غرب آسیا هستند راهی مرحله بعد شود. ایرانی ها در سه دوره پیاپی و بین سال های 1968 تا 1976 موفق شده اند عنوان قهرمانی در آسیا را از آن خود کنند که دو دوره آن در خاک این کشور برگزار شده است اما پس از آن نتوانستند هیچ جامی در قاره آسیا را کسب کنند.

چیزی که به ایرانی ها اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا داده، ماندن کارلوس کی روش به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم است. پس از آنکه کی روش بعد از جام جهانی 2014 برزیل تصمیم گرفت در ایران بماند، بسیاری خوشحال شدند. رضا قوچان نژاد هم که بهترین گلزن این تیم در مرحله مقدماتی بود، تنها گل ایران را در جام جهانی به ثمر رساند.

تیم ملی ایران با بدشانسی هم رو به رو بوده به شکلی که چند روز پیش دست هاشم بیک زاده، مدافع آنها در جریان تمرینات شکست و او حضور در جام ملت ها را از دست داد. کی روش غیبت این بازیکن 30 ساله را فقدان بزرگی برای تیمش دانسته زیرا پژمان منتظری، دیگر مدافع این تیم نیز یک ماه پیش به دلیل آسیب دیدگی جام ملت ها را از دست داده بود.

با این حال کی روش از اینکه تیمش با توجه به تمام مشکلات و نداشتن بازی های تدارکاتی می تواند به مرحله حذفی این رقابت ها صعود کند اطمینان دارد.

وی در این رابطه گفته بود: نه بهانه، نه زیاده گویی و نه عذرخواهی. ما اینجا هستیم که فوتبال بازی کنیم. با روحیه تیمی که در دیدارهای گذشته مان نشان دادیم، شانس بسیار بالایی برای انجام این کار داریم.

این سیزدهمین حضور ایران در جام ملت های آسیا است که با کره جنوبی در شرایط مساوی قرار دارد. ایرانی ها با زدن 112 گل در این تورنمنت، آمار بیشترین گل زده را در اختیار دارند و تنها کشوری هستند که در سال 2011 موفق شدند تمام دیدارهای مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

بحرین از هفت دیدار گذشته خود در جام ملت های آسیا، پنج دیدار را با شکست به پایان رسانده اما در شرایطی به تورنمنت کنونی راه یافته که در دیدارهای مقدماتی تنها یک گل خورده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان