arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

شگفتي هاي احتمالي در ترکيب تيم ملي

مصدوميت، ناآمادگي يادوري از مسابقات جدي بازيکناني مثل خسرو حيدري، مسعود شجاعي، اميرحسين صادقي و ... باعث شده که پيش‌بيني ترکيب احتمالي تيمي که کي‌روش برابر بحرين به ميدان مي‌فرستد، سخت و حتي غيرممکن باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کی‌روش که به احتمال قریب به یقین حقیقی، پولادی، جلال حسینی، تیموریان، نکونام، دژاگه و قوچان نژاد را به عنوان بازیکنان اصلی و مورد اعتمادش به میدان می‌ فرستد، در برخی از پست ها با مشکل جدی مواجه است.

زوج جلال حسینی
در جام‌جهانی یک امیرحسین صادقی بسیار آماده در کنار جلال حسینی کار می‌ کرد، صادقی از حیث آنالیز، جزو 6 مرد برتر ایران در جام‌جهانی بود، اما حالا امیرحسین صادقی ناآماده که حتی سرمربی تیم باشگاهی اش او را به علت ضعف در مقطعی در بین حضور یا حذف معلق کرد باعث شده که شانس او را اندک دانسته و حضور مرتضی پورعلی‌گنجی را به عنوان یار ثابت تیم‌ملی در این خط محتمل بدانیم. پورعلی‌گنجی از آزمون سختی بیرون می‌ آید. او در لیگ داخلی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، محسن بنگر، حنیف عمران‌زاده و ... را به عنوان رقیب پشت سر گذاشته است، با این حال در اردوی تیم‌ملی به جز امیرحسین صادقی و مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدرضا خانزاده هم توان بازی در این خط را دارد، شاید اگر پژمان منتظری مصدوم نبود. در این خط این همه دغدغه نداشتیم.

دفاع راست
پژمان منتظری در جام‌جهانی دفاع راست ما بود. ماهینی و بیت اشور هم همراه تیم‌ملی به جام‌جهانی رفتند. ماهینی زیر سایه خدمت سربازی و کارت های جعلی معافیت محو شد و بیت عاشور، ضعیف تر از آن بود که به عنوان یک بازیکن مفید، از ینگه دنیا پا به ترکیب تیم‌ملی بگذارد.

زمانی که کی‌روش تصمیم گرفت بیت اشور و ماهینی را دعوت نکند که وریا غفوری و رامین رضاییان چهره هایی مفید برای حفظ آبروی تیم‌ملی نشان دادند، خسرو حیدری که مرد مورد اعتماد کی‌روش است در اکثر موارد به عنوان بال راست و نه دفاع راست برای تیم‌ملی به میدان رفته و شانس بازیش علیرغم آنکه در استقلال دور رفت لیگ چهاردهم خوب کار نکرده، در این منطقه از وریا غفوری هم کمتر است.

نگاهی به کارنامه کی‌روش نشان می‌ دهد که او هم مثل برانکو، سه چهارم دفاع را با یارانی می‌ سازد که قدرت دفاعی آنها وزن بیشتری دارد، رحمان رضایی،  گل‌محمدی و نصرتی، همراه کعبی در تیم برانکو و صادقی، جلال حسینی و منتظری در کنار پولادی تیم‌ملی کی‌روش در جام‌جهانی تاییدکننده این امر است که کی‌روش در کنار 2 دفاع میانی و مهرداد پولادی که گزینه محبوب او و کشف خارق العاده اش برای دفاع چپ در 4 سال اخیر است (و بهترین بازیکن ایران در جام‌جهانی بود)، مردی باشد که خصوصیات دفاعی قابل چرخشی نسبت به قابلیت های تهاجمی داشته باشد.

هافبک راست، شجاعی یا حیدری؟
بین 3 هافبک اصلی و مهاجم تیم‌ملی، حضور دژاگه و قوچان نژاد با حداقل حفظ آمادگی شان به عنوان مجوز حضور در ترکیب اصلی، به عنوان سنترهافبک و تک مهاجم با 2 هافبک کناری مواجه هستیم که در منطقه چپ این مرد با حضور حاج‌صفی و جهانبخش سرنوشتی روشن دارد، 2 بازیکن جوان و بسیار آماده که البته حاج‌صفی با بهره گیری از خصوصیات دفاعی بیشتر برای دیداری مثل بازی برابر بحرین که برای ما باید با یک احتیاط اولیه توام باشد، شاید گزینه منطقی تری باشد. اما در هافبک راست با گزینه ای عجیب با نام مسعود شجاعی مواجه هستیم، بازیکنی از نقطه نظر محبوبیت نمره ضعیفی بین علاقمندان فوتبال در کشورمان دارد، شجاعی  که در جام‌جهانی و مسابقات 8 سال گذشته به تناوب در چپ و راست بازی کرده، در صورت حضور وریا غفوری در دفاع راست، رقیبی به اسم خسرو حیدری دارد.البته شاید جهانبخش هم بتواند در این منطقه بازی کند.
نظرات بینندگان