arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۳

چهار علت مهم براي افزايش بيماري‌هاي قلبي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر حسن آهنگر در خصوص بيماري‌هاي قلبي، اظهار کرد: بيماري‌هاي قلبي در حال حاضر با توجه به سبک زندگي رو به افزايش است، به ‌طوري ‌که گفته مي‌شود تا سال 2020 شايع‌ترين علت مرگ ‌و مير در دنيا به دليل بيماري‌هاي قلبي و عروقي خواهد بود به همين جهت مردم نبايد نسبت به اين مسائل بي‌تفاوت باشند.

وي افزود: در حال حاضر علاوه بر خود بيماري‌ها تظاهرات بيماري‌هاي قلبي هم افزايش يافته است که از جمله آن‌ها مي‌توان به وزن زياد، فشارخون بالا، استرس و غذاهاي نامناسب اشاره کرد. اين عوامل خطر بايد خطر جدي گرفته شوند تا فرد کمتر دچار شرايط حاد شود. به همين دليل بايد فاکتورهاي خطر شناسايي شده و عوامل زمينه‌ساز آن مانند فشارخون، مصرف دخانيات و ... کنترل شوند تا احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي کم شود.

اين فوق‌تخصص با اشاره به علائم بيماري‌هاي قلبي، تصريح کرد: آگاهي دادن به مردم نسبت به علائم بيماري از ضروريات است، اين علايم شامل درد قفسه سينه، تپش قلب و ... است و نبايد به اين علائم بي‌توجه بود. همچنين براي درمان نبايد تاخير داشت. اگر علائم به ‌صورت حاد بود حتما بايد به پزشک مراجعه شود. اگر عوامل در حد هشدار نيز باشد بايد هرچه سريع‌تر به پزشک مراجعه شود. در مجموع سن ابتلا به بيماري‌هاي قلبي کاهش ‌يافته است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان