arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۳

ظريف: دخالت‌هاي خارجي در موضوعات دو کره غيرمفيد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  وزير امورخارجه در مراسم تقديم رونوشت استوارنامه سفير جديد کره شمالي با ابراز خرسندي از پيشنهاد رهبر اين کشور در ترسيم مسير گفتگو با جمهوري کره گفت: معتقديم موضوعات شبه جزيره کره بايستي از طريق صلح آميز حل شود.

 "کانگ سام هيون" سفير جديد جمهوري دمکراتيک خلق کره در آغاز ماموريت خود در تهران با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ديدار و رونوشت استوارنامه خود را تسليم وي کرد.

وزير امور خارجه ضمن خوشامدگوئي و بيان روابط ديرينه جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دمکراتيک خلق کره، از پيشنهاد رهبر کره شمالي در ترسيم مسير گفتگو و مذاکره با جمهوري کره ابراز خرسندي کرد و گفت بر اين اعتقاديم که موضوعات شبه جزيره کره بايستي از طريق صلح آميز حل و فصل شود.

ظريف دخالت هاي خارجي در موضوعات مربوط به دو کره را غير مفيد خواند و افزود :مشي ما تاکيد بر گفتگو و عدم کاربرد زور و سازوکار نظامي است.

وي در ادامه با اشاره به سفر همتا خود به تهران گفت: موضوعات في مابين در دستور کار قرار داشته و زمينه هاي موجود در جهت گسترش مناسبات را دنبال خواهيم کرد .

سفير جديد جمهوري دمکراتيک خلق کره نيز با تقديم رونوشت استوارنامه خود اظهار داشت: براي اينجانب مايه افتخار است که به عنوان سفير جديد جمهوري دمکراتيک خلق کره کار خود را در تهران آغاز مي کنم. وي با ابلاغ سلام گرم وزير خارجه دولت متبوع خود افزود: کشورش مايل است در کنار روابط سياسي ، مناسبات اقتصادي پيونگ يانگ و تهران نيز توسعه يابد .

کانگ سام هيون به سخنان رهبر جمهوري دمکراتيک خلق کره در آغاز سال نو ميلادي اشاره و افزود، رهبري کره مجموعه پيشنهاداتي را ارائه که معناي آن ايجاد فضايي مناسب و مسالمت آميز در برقراري گفتگو ها و تماس هاي دو کره در سال جديد مي باشد در اين پيام به ايجاد زمينه مناسب در برقراري گفتگو سران دو کره نيز توجه شده است

سفير جديد جمهوري دمکراتيک خلق کره ،روابط تهران پيونگ يانگ و گسترش مناسبات في مابين را مهم ارزيابي و تاکيد نمود ديدار هاي مقامات دو کشور فرصتي براي تقويت و تحکيم مناسبات خواهد بود.

منبع : نسیم
نظرات بینندگان