arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۳

تلاش برای طراحی نسل بعدی راکتورهای هسته‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت انرژی آمریکا و آزمایشگاه هسته‌ای ملی آرگون در پروژه‌ای برای ساخت و طراحی نسل بعدی راکتورهای هسته‌ای پیشرفته با سه شرکت برجسته در زمینه تولید تجهیزات و خدمات هسته‌ای همکاری خواهد کرد.
 
 به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، سخنگوی آزمایشگاه هسته‌ای ملی آرگون اعلام کرده است که این همکاری در جهت طراحی و ساخت نسل جدید و ایمن‌تر راکتورهای هسته‌ای خواهد بود.

سه شرکتی که در این پروژه با آزمایشگاه آرگون همکاری خواهند کرد، شرکت خدمات مرکزی آروا، واقع در کالیفرنیای جنوبی، شرکت هسته‌ای هیتاچی، واقع در ولمینگتون و شرکت وستینگ هاوس الکتریک واقع در پنسیلوانیا خواهند بود که در این پروژه چالش‌های فنی برای طراحی و ساخت و عملکرد نسل بعدی راکتورهای هسته‌ای مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

آزمایشگاه ملی هسته‌ای آرگون اعلام کرده است که از زمان تاسیس آن در سال 1946 همواره دانشمندان هسته‌ای آن، در ساخت نسل‌های جدید راکتورهای هسته‌ای پیشتاز بوده‌اند و نسل فعلی راکتورهای هسته‌ای آمریکا نتیجه تحقیقات و آزمایشات انجام شده در این آزمایشگاه است .

شرکت‌های هسته‌ای که در این طرح شرکت خواهند کرد، برای طراحی و ساخت راکتورهای جدید، هر یک 13 میلیون دلار از سوی وزارت انرژی آمریکا دریافت خواهند کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان