arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

سناتور آمريکايي: کنگره خواهان افزايش اختيارات خود در حوزه ايران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  مقام بلندپايه سناي آمريکا اعلام کرد کنگره آمريکا به دنبال افزايش اختياراتش در حوزه گفتگوهاي هسته اي با ايران است.

به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، "باب کورکر" رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا، گفته است درحال حاضر دو گزينه در دسترس وجود دارد. يکي از اين گزينه ها، تصويب طرح جديد براي اعمال تحريمهاي اقتصادي بيشتر عليه ايران است.

به گفته کورکر، اگر ايران حاضر نشود توافق نهايي را امضاء کند يا مشخص شود تعهداتش را نقض مي کند، اين طرح تحريمهاي جديد به تصويب خواهد رسيد. گزينه ديگر نيز اين است که از دولت اوباما رئيس جمهور آمريکا خواسته شود تا هرگونه توافق هسته اي احتمالي با ايران را به راي کنگره بگذارد. احتمال دارد اين دو طرح پيش از بررسي در صحن علني کنگره، با هم ادغام شود.

قرار است دور جديد گفتگوهاي هسته اي بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک روز يکشنبه شروع شود. اين درحالي است که سناتورهاي آمريکايي مي خواهند درباره طرح تحريمهاي جديد عليه ايران و اختيارات کنگره در تاييد هرگونه توافق احتمالي با ايران ، بحث و تبادل نظر کنند.

اين خبر در حالي اعلام مي شود که محمدجواد ظريف وزير امورخارجه ايران و جان کري وزير امورخارجه آمريکا ، گفتگوهاي دوجانبه را در ژنو شروع کرده اند. هم ايران و ايالات متحده درباره هرگوه اقدامي هشدار داده اند که سبب مختل شدن گفتگوهاي هسته اي شود.

نظرات بینندگان