arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

۵ سال زمان رفتن از مهرآباد به امام خمینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه انتقال فرودگاه مهرآباد ۵ سال به طول می انجامد، گفت: پذیرش و اعزام مسافران مهرآباد در حد ۱۰ میلیون متوقف خواهد شد و اعزام های مازاد آن به فرودگاه امام منتقل می شود.
 
علیرضا جهانگیریان در حاشیه بازدید بازدید اعضای شورای شهر تهران از پیشرفت متروی فرودگاه مهرآباد، درباره ممنوعیت پروازهای شبانه در فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت: طبق دستور وزیر راه پروازها از ۱۲ شب تا ۵ صبح انجام نمی شود ولی گاهی به دلیل تأخیر پروازها و برای اینکه مسافران با مشکل مواجه نشوند، ممکن است تعداد کمی از پروازها انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل همین ممنوعیت پرواز شبانه ۱۰ درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد کاهش یافته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جا به جایی فرودگاه مهرآباد که بعد از حادثه اخیر به صورت جدی مطرح شد چگونه انجام خواهد شد، تصریح کرد: در هیچ جای دنیا به دلیل احتمال وقوع یک حادثه، فرودگاه بزرگی مانند مهرآباد را یکباره جا به جا نمی کنند.
وی افزود: در کشورهای اطراف فرودگاه هایی وجود دارد که بیش از ۷۰ میلوین مسافر را پذیرش و اعزام می کنند در حالی که در وسط شهر یا بخشی از شهر قرار دارند، اما اینکه شرایط را مناسب کنیم نکته درستی است و قطعا آن را انجام خواهیم داد.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: در مورد فرودگاه مهرآباد آنچه می توان به صورت مرحله ای انجام داد این است که رشد مسافر در آن را کاهش دهیم یا متوقف کنیم چراکه با این وضعیت پیش بینی می شود رشد مسافر در فرودگاه مهرآباد به ۲۰ میلیون مسافر در سال برسد.

وی افزود: به محض اینکه امکانات کافی در فرودگاه امام خمینی (ره) برای پروازهای داخلی فراهم شود ظرفیت اضافه فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام منتقل می کنیم البته فرودگاه پیام که در نزدیکی فرودگاه مهرآباد قرار دارد نیز یکی از گزینه هایی است که مورد مطالعه سازمان هواپیمایی کشور قرار گرفته و با وزارت ارتباطات به عنوان مالک و اداره کننده آن در حال مذاکره هستیم تا بدانیم چگونه می توان از ظرفیت های این فرودگاه برای حمل و نقل مسافر استفاده کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشور و سایر مسئولان در حال بررسی گزینه های مختلف هستند که رفاه حال شهروندان فراهم شود که تا آن زمان اقدامات مختلفی را می توان انجام داد، به عنوان مثال تسریع در عملیات راه اندازی مترو یکی از کارهایی است که هم به مسافران و هم به ساکنان اطراف فرودگاه کمک می کند و رفت و آمد خودروها را کاهش می دهد.
جهانگیریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت پذیرش و اعزام ۶ میلیون مسافر را دارد اما فرودگاه مهرآباد ۱۴ میلیون مسافر را اعزام و پذیرش می کند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه انتقال فرودگاه در چه مدت زمانی انجام خواهد شد و در این صورت چه میزان از اعزام مسافران در مهرآباد کاسته می شود، گفت: بر اساس طرحی که هنوز قطعی نشده اما به صورت جامع روی آن کار می شود پذیرش و اعزام مسافران مهرآباد در حد ۱۰ میلیون متوقف خواهد شد و اعزام های مازاد آن به فرودگاه امام منتقل می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: از هر زمانی که فار دوم فرودگاه امام خمینی آغاز به کار کند، روند انتقال فرودگاه ۵ سال به طول می انجامد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان