arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

ژاپن یک - عراق صفر / دومین پیروزی سامورایی‌های آبی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و عراق از گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با برتری تیم ژاپن به پایان رسید.

رقابتهای دومین روز از گروه چهارم جام ملت‌های آسیا 2015 ساعت 12:30 به وقت ایران با انجام دیدار تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و عراق ادامه یافت که این دیدار در پایان با پیروزی یک بر صفر ژاپن بر عراق به پایان رسید.

نیمه اول

ژاپنی‌ها از همان ابتدای کار بازی را در دست گرفته بودند و نبض بازی در اختیار آن‌ها بود. در دقیقه 10 این دیدار کاگاوا پس از دریافت پاس عمقی هوندا، با یک ضربه پای راست دروازه تیم ملی فوتبال عراق را تهدید کرد اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

هوندا مهاجم تیم ملی فوتبال ژاپن نیز در ادامه حملات این تیم در دقیقه 15 موفق نشد سانتر ارسالی را به گل تبدیل کند و ضربه سر او پس از برخورد به تیرک، به بیرون رفت.

اما این پایان کار نبود و سامورایی‌های آبی که به شدت به دروازه تیم ملی فوتبال عراق فشار می‌آوردند موفق شدند در دقیقه 21 صاحب یک ضربه پنالتی شوند. خطای انجام شده بر روی هوندا، در محوطه جریمه توسط علیرضا فغانی داور ایرانی این دیدار، پنالتی اعلام شد و او موفق شد در دقیقه 21 با فریب دروازه‌بان حریف، توپ را به گل تبدیل کند.

ژاپنی‌ها باز هم حملات خود را ادامه دادند اما تا پایان نیمه اول نتوانستند گل دیگری را به ثمر برسانند. اوکازاکی در دقیقه 32 با یک ضربه سر توانست دروازه عراق را تهدید کند هرچند توپ ارسالی از سمت چپ خط دفاعی تیم ملی فوتبال عراق برای او به گل تبدیل نشد و ضربه سر او توسط دروازه‌بان عراقی‌ها مهار شد.

نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار تا حدود دقیقه 64 از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نبود و توپ به طور متعادل در نیمه زمین بازی به گردش درمی‌آمد تا اینکه هوندا بر روی اشتباه هافبک‌های میانی تیم ملی عراق یک فرصت بسیار مناسب را از دست داد.

او پاس ارسالی از سمت راست خط دفاعی تیم ملی فوتبال عراق را نتوانست به گل تبدیل کند. این موقعیت در حالی برای او شکل گرفته بود که دروازه‌بان عراقی‌ها از توپ جا مانده بود و او نتوانست دروازه خالی را باز کند. هوندا این ضربه را با پای غیر تخصصی خود به تیرک دروازه زد.

بازی در ادامه نیز چندان شرایط مطلوبی نداشت تا اینکه ژاپنی‌ها در دقیقه 88 باز هم صاحب موقعیت شدند اما اوکازاکی ضربه سر خود را باز هم به بیرون فرستاد تا همانند نیمه اول نتواند از فرصت ایجاد شده استفاده کند.

هوندا در دقیقه 89 تعویض شد.

در ادامه نیز حدود دقیقه 90 بود که کیوتاکه دروازه تیم ملی فوتبال عراق را تهدید کرد. او با یک ضربه چکشی دروازه تیم حریف را با خطر مواجه کرد.

تیم داوری این دیدار را علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی تشکیل می‌دادند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان