arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

ترک ها در ميان داعشي ها چه وظايفی بر عهده دارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  پايگاه خبري ' راي اليوم ' به نقل از يک گزارش اطلاعاتي که در اختيار اردن قرار داده شده نوشت : دست کم 3 هزار ترکيه اي در رده هاي بالاي داعش ،کارهاي بازرگاني ،اداري و لجستيکي بر عهده دارند .

بر اساس اين گزارش، تندروترين داعشي ها را کساني تشکيل مي دهند که افکار وهابيگري دارند و درحال حاضر 2 هزار 700 عربستاني وهابي که برخي از آن ها بسيار صاحب نفوذ و قدرتمند اند، در داعش و به ويژه بخش دادگاه هاي اين گروهک مشغول فعاليت اند .

رأي اليوم افزود: چچني ها همچنين از جمله افراد بسيار انعطاف ناپذير و خشک و تندرو و نزديک به عربستاني ها هستند که در جنگ ها سرسختي زيادي از خود نشان مي دهند و شمار آن ها به يک هزار و 200 نفر مي رسد . اين افراد مخالف هرگونه حل و فصل امور اند و به تازگي يک کشور عربي واقع در حاشيه خليج فارس با همکاري دستگاه اطلاعاتي روسيه نام هاي آن ها را استخراج کرده است .

بر اساس اين گزارش، عربستاني ها در داعش نفوذ و قدرت زيادي به ويژه در دادگاه هاي به اصطلاح شرعي اين گروهک در موصل عراق و الرقه سوريه دارند و همچنين چچني ها و مصري ها احکام شرعي را در استان الانبار اجرا مي کنند .

چچني ها توانايي رزمي بالايي به ويژه در خصوص بمب گذاري و درگيري هاي نظامي ميداني دارند و همچنين شماري از سرکردگان نظامي و ويژه داعش را نيروهاي سابق ارتش عراق تشکيل مي دهند که اين ها کار برنامه ريزي و تاتکتيک هاي نظامي را انجام مي دهند و شماري از داعشي هاي خارجي نيز کنترل دستگاه هاي اطلاع رساني و رسانه اي داعش را بر عهده دارند .

رأي اليوم ادامه داد: از ميان داعشي ها ، شاخه شام و عراق نسبت به بقيه در خصوص روابط منطقه اي و بين الملل و همچنين سياست گذاري ها کمتر تندروي دارند و به تازگي اختلاف هايي ميان اين شاخه و شاخه عربستاني داعش به وجود آمده است .

بر اساس اعلام مقام هاي اردني حدود 2 هزار و 300اردني به داعش پيوسته اند که بيشتر اين ها از طريق سوريه و همچنين ترکيه به اين تروريست ها ملحق شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان