arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
فرانس 24:

چهار مظنون در ارتباط با حملات پاريس به دادگاه احضار شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  چهار مظنون در ارتباط با کمک به عاملان حملات پاريس به دادگاه احضار شدند.

شبکه تلويزيون فرانس بيست و چهار در خبري اعلام کرد پيش از اين برادران کواشي و امدي کوليبالي مظنون بودند که در حمايت از حملات پاريس همدستي داشته اند.

اين شبکه افزود در حالي که اکنون دو هفته از حملات پاريس، گذشته است، پنجشنبه گذشته دوازده نفر در ارتباط با اين حملات بازداشت شده بودند که دادستان پاريس اعلام کرده است چهار نفر از آنها به دادگاه سپرده شده اند.

سريل وانيه، مهمان برنامه فرانس بيست و چهار در پاسخ به اين پرسش که تازه ترين خبرها درباره اين چهار نفر چيست گفت: مي دانيم که از زمان وقوع حملات تحقيقات در اين باره ادامه دارد. در پايان هفته گذشته 12 نفر از جمله اطرافيان برادران کواشي و به ويژه امدي کوليبالي بازداشت شدند.

هدف از اين تحقيقات اين است که مشخص شود امدي کوليبالي و برادران کواشي توانسته اند از همدستي هاي احتمالي در اين حملات به ويژه در زمينه طرح هاي تدارکاتي برخوردار شوند. اين همدستي ها عبارتند از تهيه سلاح، خريد خودرو که به آنها امکان جا به جايي داده است. آنها نمي توانستند به تنهايي همه اين کارها را انجام دهند بنابراين برخي از اشخاص به آنها کمک کرده اند.

دوازده نفر در پايان هفته گذشته بازداشت شده بودند که برخي از آنها به تدريج آزاد شده بودند و پنج نفر ديگر نيز در ساعات اخير آزاد شدند. چهار نفر از بازداشت شده ها باقي مانده اند که امروز به دادگاه تحويل داده شده ند و در برابر قاضي ضدتروريستي حاضر خواهند شد. نام آنها را نمي دانيم و فقط مي دانيم که 22 تا 28 ساله هستند.

در ساعات آينده دادستان ممکن است به جزئيات بيشتري در اين باره اشاره کند. مي دانيم که تحقيق به طور مشخص مبتني بر عنصري درباره عزيمت عاملان تروريستي است که درباره آن زمان آن هنوز اطلاعاتي در دست نيست. در حال حاضر به گفته يک منبع پليسي اين اطلاعات مبتني بر شنود تلفني اطرافيان احتمالي امدي کوليبالي و همچنين نمونه اي از دي ان آ است که در خودروي به دست آمده است پنداشته مي شود از آن براي عزيمت به فروشگاه بزرگ کاشر مورد استفاده قرار گرفته است.

به زودي دو هفته مي شود که کارشناسان تحقيق از طريق اين عناصر به سرنخ هايي دست يافته و به تعقيب متهمان احتمالي مبادرت کرده اند و از آنجا منابع پليسي فکر مي کنند افرادي بوده اند به لحاظ تدارکاتي از امدي کوليبالي پشتيباني کرده اند. اين افراد قرار است در برابر قاضي حاضر شوند و اين چيزي است که در حال حاضر قرار است انجام بگيرد و تحقيقات به زودي چگونگي اين حمايت ها را آشکار خواهد کرد.

منبع : واحد مرکزي خبر
نظرات بینندگان