arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۳

دارايي يک درصد جمعيت جهان برابر با ثروت ۹۹ درصد بقيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  نتايج مطالعه اي که توسط موسسه ضد فقر آکسفام انجام شده، نشان مي دهد که يک درصد جمعيت ثروتمند جهان، به زودي بيش از 99 درصد بقيه مردم جهان ثروت خواهد داشت.

تحقيقات اين موسسه نشان مي دهد که سهم يک درصد ثروتمند جهان از کل ثروت دنيا، از 44 درصد در سال 2009، به 48 درصد در سال گذشته افزايش يافته است.

به اعتقاد کارشناسان آکسفام، با روند فعلي، انتظار مي رود يک درصد ثروتمند جهان در سال 2015، بيش از 50 درصد ثروت جهان را در اختيار داشته باشد.

انتشار نتايج اين تحقيق، با آغاز نشست مجمع جهاني اقتصاد در داووس سوئيس، همزمان شده است.

ويني بيانيما، مدير اجرايي آکسفام که رياست مشترک نشست داووس را نيز به عهده خواهد داشت گفت، وي از نقش برجسته آکسفام در اين نشست استفاده خواهد کرد تا از شرکت کنندگان بخواهد براي کاهش دادن شکاف بين فقير و غني، اقدام فوري انجام دهند.

خانم بيانيما، در آستانه آغاز نشست امسال مجمع جهاني اقتصاد با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: «زمان آن فرا رسيده که رهبران جهان توجه بيشتري به حرکت به سمت جهاني عادلانه تر و کامياب تر نشان دهند.

موسسه آکسفام اين پيش بيني را بر اساس آمارهاي ساليانه کتاب اطلاعات ثروت جهاني کرديت سوئيس انجام داده است که به توضيح نحوه توزيع جهاني ثروت از سال 2000 تاکنون مي پردازد. اين کتاب، از ارزش دارايي هاي مالي و غيرمالي اشخاص که عمدتا شامل املاک و زمين است استفاده مي کند و پس از کسر بدهي هاي افراد از آنها، ميزان ثروت را تعيين مي کند.

ميزان دستمزد يا درآمد افراد نقشي در اين آمار ندارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان