arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳

ادامه فشار سناتورهاي آمريکايي براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حتي به‌رغم اينکه رئيس جمهور آمريکا از وتوي تحريم‌هاي سنا سخن به ميان آورده، يکي از سناتورهاي دموکرات خواستار اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران شده است.

درست چند ساعت بعد از اينکه باراک اوباما از سخنراني سالانه خود در کنگره استفاده کرد تا عليه اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران سخن بگويد، سناتور دموکرات رابرت منندز صبح چهارشنبه (روز گذشته) خواستار اعمال تحريم‌هاي جديد بر ايران شد.

به گزارش پايگاه خبري «عاروتص شوع»، منندز که از حاميان سرسخت اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران به شمار مي‌آيد، هفته جاري لايحه‌اي را ارائه کرد که اگر توافق هسته‌اي با ايران تا ضرب‌الاجل ماه مارس منعقد نشود، تحريم‌هاي جديد عليه ايران اعمال شود.

بر اساس اين گزارش، اين لايحه که منندز و سناتور «مارک کرک» آن را تهيه کرده‌اند، نسخه معتدل‌تر لايحه قبلي است که آنها آن را تهيه کرده بودند و به کنگره راه يافته بود، اما اوباما به شدت عليه آن رايزني و تهديد کرد آن را وتو مي‌کند.

منندز چهارشنبه اظهار داشت، لازم است ايران بداند شکست مذاکرات عواقبي خواهد داشت و اين پيامد اعمال تحريم‌هاي بيشتر خواهد بود.

وي گفت: «تاکنون، ايران براي اتخاذ تصميم دشوار ترغيب نشده است. اميدوارم در ماه مارس توافق حاصل شود اما همچنين معتقدم بايد شفاف سازيم که عدم دستيابي به توافق عواقبي خواهد داشت».

بر اساس اين گزارش، اوباما سه‌شنبه در سخنراني سالانه خود در کنگره تهديد کرد که هر گونه تحريم جديد را وتو خواهد کرد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان