arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳

نجات 40 نفر در آتش سوزی یک ساختمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
در نخستین ساعات بامداد امروز طبقه دوم یک ساختمان 5 طبقه مسکونی در کوی افسریه آتش گرفت که با مهار سریع آتش از گسترش آن به دیگر طبقات جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، نیروهای آتش نشانی در این حادثه 40 نفر از ساکنان این مجتمع 10 واحدی را که در معرض دود گرفتگی قرار گرفته و به پشت بام ساختمان پناه برده بودند، نجات دادند.

وقوع این حادثه در ساعت 03:42 بامداد امروز پنجشنبه توسط ساکنان ساختمان به سامانه 125 اطلاع رسانی و درخواست كمك شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی بلافاصله ایستگاه های 15، 37 و گروه امداد و نجات 2 این سازمان به همراه خودرو نردبان را به محل حادثه واقع در کوی افسریه، خیابان ثروتی اعزام کرد.

محمدحسن سامانی، افسر آماده منطقه 8 عملیات آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: بر اثر این حادثه یکی از واحدهای مسکونی طبقه دوم یك ساختمان 5 طبقه كاملا شعله ور شد و همچنین دود زیادی به داخل طبقات ساختمان نفوذ کرد.

او گفت: بنا به اظهار همسایگان، ساکنان واحد های مختلف این ساختمان برای فرار از دود و آتش، سراسیمه از منازل خود خارج شده و به پشت بام ساختمان رفتند.سامانی گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز، با استفاده از یك رشته لوله آبده به مبارزه با این آتش سوزی پرداخته و از سرایت آن به واحدهای مجاور و طبقات فوقانی جلوگیری کردند.

این افسر آماده آتش نشانی با اشاره به اینکه علت وقوع آتش سوزی از سوی كارشناس منطقه 8 عملیات آتش نشانی در دست بررسی است، گفت: این حادثه هیچگونه مصدومی نداشت و آتش نشانان همه ساکنان را به سلامت به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
نظرات بینندگان