arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

اوضاع مرز ایران و ترکیه عادی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اعلام این که روزانه بیش از 400 کامیون از مرز ایران و ترکیه عبور می‌کند اعلام کرد: شرایط در مرز کاملا عادی است.

محمد جواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به توافق صورت گرفته بین مقامات اجرایی دو کشور ایران و ترکیه اظهار کرد:‌با لغو تمام عوارض به شکل دو طرفه از سوی دو کشور در حال حاضر کامیون‌های ترک تنها با ارائه مابه التفاوت قیمت سوخت وارد ایران شده و ترانزیت به شکل عادی در جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به نوع توافقی که بین دو طرف صورت گرفته بازگشت شرایط عادی به مرزها کاملا قابل پیش بینی بود و از این رو در طول روزهای گذشته بالغ بر 400کامیون به شکل روزانه از مرزها عبور کرده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با اشاره به افزایش 30 درصدی رفت و آمدها در مرز ترانزیتی ایران و ترکیه، اظهار کرد: پس ازمدتی که برای هر کامیون به ازای صد کیلومتر 50 یورو عوارض تعیین شدو عملا بسیاری از راننده ها امکان ورود به خاک دو کشور از دست دادند در حال حاضر با لغو تعرفه‌ها استقبال راننده‌ها برای عبور و مرور در مرزهای دو طرف نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

عطرچیان خاطرنشان کرد: با توجه به زمان بندی ارائه شده در توافق امضا شده از طرف کمیسیون‌های همکاری دو جانبه دو کشور از اواسط ماه جاری طرح پلمپ مخازن سوخت کامیون ها نیز اجرایی خواهد شد تا بار دیگر ثبات به ترانزیت ایران و ترکیه بازگردد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته محمود واعظی به عنوان نماینده رییس جمهوری ایران با جودت ایلماز وزیر توسعه ترکیه بر سر امضای یک تفاهم نامه برای لغو مشترک عوارض تعبیه شده در مرزها به توافق رسید و به این ترتیب از چند روز قبل بار دیگر رفت و آمد کامیون ها از مرز به حالت عادی بازگشته است.

نظرات بینندگان