arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳

آیت‌الله مکارم شیرازی: می‌پرسیم چرا به پیامبر اسلام توهین کردید، می‌گویند که این آزادی بیان است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که اهانت به رسول خدا، اعلان جنگ با تمام مسلمانان است، گفت: مسلمانان جهان موظفند که با اتکای به قدرت خداوند و با اعتماد به وعده‌هایی که حق متعال به ما داده است، علیه مفاسد مستکبران قیام کنند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در اجلاس مدیران و روسای هیات امنای واحدهای حوزوی خواهران سراسر کشور که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد، گسترش مراکز حوزه علمیه خواهران را لازم دانست و مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم حوزه‌های علمیه خواهران را در خارج کشور راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به مقام زن در اسلام اضافه کرد: گروهی اصرار داشتند که از دیدگاه اسلام، زنان را از محاسبات اجتماعی کنار بگذارند و اسلام را یک آیین مردانه و خالی از حضور پر رنگ زنان نشان دهند اما این مسئله ضد آموزش‌های قرآنی است.

این مرجع تقلید به برخی از آیات قرآن اشاره کرد و ادامه داد: آیه تقوا به خوبی به این موضوع تاکید دارد که مرد و زن برای رسیدن به سعادت فرصت دارند و آیه 110 سوره آل عمران نیز به هر دو گروه زن و مرد خطاب می‌کند و تفاوتی میان آن‌ها قائل نمی‌شود.

وی افزود: خداوند در بسیاری از بخش‌های قرآن خود به زن و مرد خطاب می‌کند و در برنامه‌ریزی خود قشر مرد و زن را مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد: امروزه خطرات زیادی جوامع انسانی را تهدید می‌کند که می‌توان به ترویج آموزه‌های ضد اخلاقی توسط رسانه‌های دشمن به عنوان یکی از این خطرات اشاره کرد.

وی به قدرت ماهواره‌ها و شبکه‌های اینترنتی اشاره کرد و افزود: فیلم‌ها و برنامه‌های نامشروع بسیاری، ناهنجاری‌ها را به وجود می‌آورد و ابزار گناه در دسترس همگان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تضعیف اعتقادات مذهبی را یکی دیگر از عوامل گسترش گناهان دانست و تصریح کرد: برنامه‌های مذهبی می‌تواند در برابر بدی‌ها سدی ایجاد کند و اگر اعتقادات و برنامه‌های مذهبی تضعیف شود، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل سیاسی به صورت تهاجم فرهنگی توسط دشمن پیگیری خواهد شد یادآور شد: غربی‌ها برای پیشبرد اهداف خود از به فساد کشیدن جوامع اسلامی استفاده می‌کنند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه غربی‌ها تفسیر غلطی از آزادی زن دارند تصریح کرد: مسئله‌ای آزادی زن که از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود همانند آزادی بیانی است که از آن دم می‌زنند.

وی تاکید کرد: وقتی که از آنها می‌پرسیم چرا به پیامبر اسلام توهین کردید می‌گویند که این آزادی بیان است؛ در حالی که این توهین خنجر زدن به بیش از یک‌میلیارد مسلمان است.

این مرجع تقلید با اشاره به بیانیه‌ای که صادر کرده است گفت: در این بیانیه اشاره شده است که آقای پاپ رسما اعلام می‌کند نباید به مقدسات دیگران توهین کرد و از سوی دیگر نخست وزیر انگلیس می‌گوید که توهین می‌کنیم و آنها نشان می‌دهند که حتی سخن پاپ را قبول ندارند.

این مرجع تقلید فلسفه حوزه‌های علمیه خواهران را مبارزه با مفاسد خواند و افزود: خانواده واحد کوچک و مهمی در اجتماع است که باید بنیان آن را استحکام بخشیم و مادران نیز در این بنیان نقش موثری دارند.

وی تاکید کرد: اینکه در این مدت کوتاه، هفت هزار خواهر مشغول تحصیل هستند و 90 هزار نفر فارغ‌التحصیل وارد جامعه شده‌اند، بسیار قابل تقدیر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه خبررسانی و تبلیغ امروزه حرف اول را در جهان می‌زند‌ اظهار کرد: گزارش عملکردی که نشان دهنده پیشرفت‌های حوزه‌های علمیه است باید به گوش مردم و مسئولان برسد.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید در سایر کشورهای خارجی تشکیل شود و این امر راهکاری برای افزایش تاثیرگذاری حوزه‌های علمیه و گسترش معارف اسلام خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها باید به صورتی کاربردی باشد که خواهران طلبه بتوانند در موضوع مورد نیاز جامعه بنویسند و سخنرانی کنند گفت: گردهمایی‌ها و انتقال تجربه‌ها یکی از عوامل مهم پیشرفت است که با جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها می‌توانیم تاثیرگذاری حوزه‌های عملیه را گسترش دهیم
نظرات بینندگان