arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

فرمانده ناجا: موضوع هسته‌ای بهانه‌ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت رشد دانش و مهارت‌های پلیس متناسب با نیازهای امنیتی جامعه تاکید کرد.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سومین گردهمایی سراسری دست‌اندرکاران نشریات علمی ناجا با بیان اینکه پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی ممکن نیست مگر با پیشرفت‌های علمی گفت: رابطه مستقیمی میان پیشرفت علم در یک کشور و پیشرفت آن کشور در سطوح مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا ایران پیشرفت‌های خوبی پس از انقلاب داشته که این روند در دوران پس از دفاع مقدس رشد بیشتری به خود داشته و موجب استقلال ما در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر ضرورت بودجه‌های آموزشی و پژوهشی برای پیشرفت علمی افزود: به طور مثال در حوزه بهداشت و درمان در دهه 40 آمار مرگ و میر اطفال رقمی در حدود 300 به ازای هر 1000 طفل بود در حالی که این رقم در حال حاضر به زیر عدد 30 به ازای هر 1000 نفر رسیده که این موضوع نشان‌دهنده رشد و پیشرفت در حوزه سلامت و بهداشت کشور بوده است.

احمدی‌مقدم با اشاره به قدرت دفاعی کشورمان در سال‌های اخیر و دوران قبل از انقلاب گفت: در گذشته در عرصه دفاعی تولیدات خیلی اندکی داشتیم و آن تولیدات نیز با نظارت مستشاران خارجی انجام می‌شد اما امروزه در بحث صنایع دفاعی ترازی معین برای خود تعریف کرده و حرفی برای گفتن داریم که به عنوان مثال در عرصه بیوتکنولوژی، نانو و انرژی هسته‌ای با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستیم.

وی با اشاره به تحریم‌های اتخاذ شده علیه کشورمان افزود: این پیشرفت‌ها در حالی صورت گرفته که تحریم‌ها با فشارهای زیادی در عرصه‌های مختلف از سوی دشمن بر جمهوری اسلامی وارد شده و موضوع قابل توجه این است که این جهش در پیشرفت تعجب ناظران خارجی را به دنبال داشته است.

موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست

فرمانده نیروی انتظامی تحریم‌ها را عاملی از سوی دشمن برای سد پیشرفت کشورمان دانست و گفت: به عنوان مثال امروزه به بهانه هسته‌ای، کشورمان را تحریم می‌کنند در حالی که موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و اگر این بهانه حل شود، دشمنان به دستاویز دیگری دست می‌زنند. البته موضوع هسته‌ای یکی از شاخص‌های پیشرفت کشور است.

احمدی‌مقدم در ادامه به نقش امنیت در سطح بین‌الملل و جهان اشاره کرد و گفت: امنیت یک شبکه جهانی است. شما ببینید که امروز داعش در عراق و سوریه است، اما در کانادا و استرالیا بودجه‌ای برای مبارزه و مقابله با آن پیش‌بینی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه امری یک بعدی و تک رشته‌ای نیست، گفت: این موضوع نیازمند یک حرکت عمومی و همگانی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آموزش‌ها در نیروی انتظامی و گستردگی ماموریت‌ها و مسوولیت‌های این نیرو اظهار کرد: تنوع و پیچیدگی‌های موجود در ماموریت‌های پلیس و نیز تهدیدات تازه‌ای که با آن روبه‌رو هستیم، ضرورت استفاده از پلیس حرفه‌ای را بیش از پیش آشکار می‌کند. بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم و بدانیم اولین گام در پلیس کاملا حرفه‌ای، حرفه‌ای شدن در دانش و کسب مهارت‌های لازم است.

احمدی‌مقدم ادامه داد: در همین راستا آموزش‌های تخصصی خود را در سطوح تکمیلی و مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و دوره‌های تخصصی گسترش داده‌ایم تا بتوانیم به سمت پلیس حرفه‌ای و علمی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس همواره با ابزارها و شگردهای جدید متخلفان روبروست و شیوه‌ها همواره به روز می‌شوند، گفت: بنابراین ما نیز برای مقابله با این رفتارهای مجرمانه، باید به ابزار و علوم مسلط باشیم و لازمه آن نیز دانش تخصصی و تکمیلی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت همکاری و تبادل اطلاعات در حوزه پلیسی اظهار کرد: امروزه یکی از بهترین ارتباطات در سطح کشورهای منطقه ارتباط پلیسی است و ما با اغلب کشورها به ویژه در منطقه ارتباط پلیسی خوبی داریم و عملیات‌هایی نیز با استفاده از همین ارتباط به نتیجه رسیده است.

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه در پلیس بین‌الملل از پلیس‌های فعال هستیم و مشارکت‌های فعالی نیز داشته‌ایم، گفت: باید سطح علمی پلیس را با نیازهای امنیتی جامعه و دنیا افزایش دهیم.

وی با اشاره به نشریات علمی نیروی انتظامی افزود: نشریات علمی ناجا، نشریات خاصی است که بر مسائل پلیسی نظارت دارد و اتفاقا هیچ رقیبی نیز ندارد البته باید این انحصاری بودن و بی رقیب بودن شکسته شود و در همین راستا باید از اندیشمندان بیرون سازمان استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بدبینی که گاها به نشریات علمی وجود داشته، خاطرنشان کرد: یک نوع بدبینی به نشریات وجود دارد و برخی فکر می‌کنند این نشریات دکوری و برای تزیین و دکوراسیون اتاق مدیران هستند در حالی که اینطور نیست و باید تولید علمی ما به تولیدات میدانی وصل شود که در این بین یک حلقه مفقوده وجود دارد.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه در ناجا اعتبارات تحقیقاتی و پژوهشی خود را صرف خرید ساختمان، خودرو، تجهیزات و... نکرده‌ایم، گفت: معتقدیم اگر ریالی نیز برای پژوهش هزینه شود، نتیجه آن در صحنه ماموریت قابل مشاهده است و ما امروز ادعا داریم که دستاوردهای ناجا در تبدیل دانش به عمل ارتقا یافته است.

فرمانده ناجا در ابتدای سخنان یاد امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه را گرامی داشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان