arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

بازداشت چند ایرانی در عملیات ضدقاچاق انسان مالزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس مالزی روز دوشنبه از بازداشت ده ها تبعه خارجی از جمله ایرانی در یک باشگاه شبانه در شهر کوالالامپور خبر داد.
 
 تارنمای 'نیو استریت تایمز' روز دوشنبه اعلام کرد: این افراد هنگام عملیات پلیس در خصوص قاچاق انسان در یک باشگاه شبانه تفریحی در خیابان 'راملی' کوالالامپور بازداشت شدند.

بنابراین گزارش، افراد دستگیر شده از اتباع ایران، ویتنام، ازبکستان، فیلیپین و اندونزی بودند که تحت قانون مهاجرت و مبارزه با قاچاق انسان قرار است مورد بازجویی قرار گیرند و همچنین زنان بازداشت شده بین 21 تا 40 ساله بوده اند.

وی گفت که در عملیات پلیس مالزی 10 نفر از افسران و 51 نفر از پلیس 'بوکیت امان' شرکت داشتند.

پلیس اعلام کرد که هنگام ورود به این باشگاه شبانه حدود 100 نفر از کشورهای مختلف از جمله ایران، اندونزی، فیلیپین و چند کشور دیگر وجود داشت که بازداشت شدند.

پلیس مالزی اعلام کرد افراد بازداشت شده به مقر پلیس 'دنگ وانگی' برای بازجویی و انطباق اسناد منتقل شدند.

'روسله چیک' از مقامات پلیس مالزی، گفت که برخی از بازداشت شدگان خارجی مدارک شناسایی معتبر نداشتند و مدعی بودند برای بهره کشی جنسی به مالزی قاچاق شده اند.

مالزی یکی از سختگیرانه ترین نظام های برخورد با مجرمان و متهمان بویژه شهروندان خارجی بازداشت شده را در جهان دارد و شرایط زندان ها در این کشور بویژه برای قاچاقچیان مواد مخدر غیرقابل تحمل و زجرآور است که چندین ایرانی نیز مجبور به تحمل این شرایط سخت هستند.

سوءاستفاده قاچاقچیان حرفه ای از مسافران عادی از جمله زنان و گردشگران از عادی ترین روش های برای انتقال مواد مخدر به مالزی است که معمولا به دلیل نظارت جدی پلیس در بدو ورود کشف می شود و با توجه به ناشناخته ماندن عاملان اصلی، بازداشت شدگان مجبور به تحمل زندان های طولانی و شرایط سخت زندان ها هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان