arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

سردار دهقان: زمينه ورود ايران به "بازار جهاني خدمات فضايي" فراهم شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، فراهم شدن زمينه ورود کشورمان به بازار جهاني خدمات فضايي را از جمله دستاوردهاي پرتاب ماهواره ملي فجر توسط ماهواره‌بر سفير فجر ذکر کرد.

زمينه ورود جمهوري اسلامي به «بازار جهاني خدمات فضايي» فراهم شده استبه گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از سپاه نيوز؛ سردار سرتيپ "حسين دهقان" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه پرتاب ماهواره ملي "فجر" به فضا، با تبريک اين موفقيت ارزشمند به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي، رياست محترم جمهور و ملت شريف ايران اظهار داشت: طراحي و ساخت ماهواره ملي "فجر" حاصل تلاش مومنانه، خالصانه و جهادي دانشمندان و محققان فضايي "شرکت صنايع الکترونيک ايران" و شرکت‌هاي دانش‌بنيان داخلي و مراکز تحقيقاتي، علمي و دانشگاهي کشور بوده و نشان ديگري بر تداوم رشد بالنده علمي کشور در عرصهٔ فناوري‌هاي پيشرفته است.

ساخت ماهواره بر بومي
سردار دهقان پيرامون ماهواره‌بر سفير "فجر" نيز اظهار داشت: ماهواره‌بر سفير فجر که کليه مراحل طراحي و ساخت آن به صورت بومي در سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع انجام شده است، تثبيت توانمندي ماهواره‌برهاي جمهوري اسلامي ايران براي استقرار ماهواره در مدار زمين و دستيابي به يک پروژه ملي قابل طرح در سطح جهاني از دستاوردهاي طراحي و ساخت آن است.


وي ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب و کسب توانمندي جهت طراحي و ساخت نسل جديد ماهواره‌بر‌ها، فراهم شدن زمينه ورود به بازار جهاني خدمات فضايي به واسطه پرتاب ماهواره، استفاده از توانمندي‌هاي بومي در توسعه علوم و فناوري‌هاي فضايي و طراحي ماموريت‌هاي پيچيده فضايي را از ديگر دستاوردهاي طراحي، ساخت و پرتاب ماهواره ملي فجر ذکر کرد.

نقش آفريني متخصصان فضايي شرکت صنايع الکترونيک ايران
وزير دفاع در ادامه افزود: مرکز هدايت و کنترل عمليات فضايي کشور عهده‌دار پشتيباني و نظارت بر عمليات بهره‌برداري ماهواره فجر به کمک شبکه ايستگاه‌هاي زميني بومي مي‌باشد که تمامي مراحل طراحي، ساخت، تست و نصب آن‌ها توسط متخصصان فضايي شرکت صنايع الکترونيک ايران انجام شده است.

سردار دهقان با قدرداني از زحمات، تلاش‌ها و همت بلند متخصصان فضايي کشورمان در بخش‌هاي مختلف به‌ويژه شرکت صنايع الکترونيک ايران و سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع، اين موفقيت و پيروزي بزرگ را در تداوم پيروزي‌هاي بزرگ ملت ايران در دهه فجر ذکر کرد و افزود: موفقيت کشورمان در عرصه فناوري فضايي از مهم‌ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود.

دستاوردهاي بزرگ آينده
وي در پايان خاطرنشان کرد: به فضل الهي دستاوردهاي بزرگ ديگري در عرصه فناوري فضايي با همت و تلاش فرزندان رشيد ملت ايران در وزارت دفاع در دست اقدام است که انشاءالله در آينده به اطلاع ملت شريف ايران خواهد رسيد.
نظرات بینندگان