arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

زمان بررسی بودجه در صحن مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون تلفیق : تلاش می کنیم تا آخر هفته بخش‌های هزینه‌ای بودجه را تمام کنیم تا بعد از دهه فجر، بررسی لایحه بودجه به صحن علنی مجلس برود .

محمد مهدی مفتح در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: کمیسیون تلفیق در مصوبه‌ای معاونت علمی رئیس جمهور را مکلف کرد برای تکمیل ساخت و اجرای آزمایشهای نمونه استاندارد سیستم کامل رانش قطارهای شهری با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد کند.

مفتح گفت: وزارت کشور نیز مکلف شد مبلغ700 میلیارد تومان از محل تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده کسب و70 درصد آن را به شهرهای بالاتر از 100 هزار نفر جمعیت و 30 درصد آن را به روستاها برای تأمین ماشین‌آلات حمل و نقل و جاده‌ای اختصاص دهد.

وی افزود: 40 درصد از وجوه حاصل از هولوگرام و سایر حقوق انحصاری محصولات دخانی نیز به ساماندهی و احیای وظایف حاکمیتی در امور دخانی، تقویت منابع صندوقهای توسعه صنعت و معدن و تکمیل سالن‌های ورزشی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: 2 میلیارد دلار هم به وزارت نیرو با روش بیع متقابل برای طرح‌های آب و فاضلاب، بهینه‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب، مهار کردن و بهره‌برداری از آب‌های مرزی، طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، مدیریت منابع آب و زهکشی زمین‌های کشاورزی اختصاص می یابد.

مفتح افزود: در مصوبه کمیسیون تلفیق، وزارت نفت مکلف شد 300 میلیارد تومان برای اجرای خطوط لوله گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و200 میلیارد تومان برای شهرهای شرق هرمزگان از محل افزایش مازاد تراز صادرات و واردات گاز اختصاص دهد.

وی گفت: مقررشد از این محل تا سقف5000 میلیارد تومان برای توسعه پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال گاز بااولویت خطوط انتقال گاز صادراتی هزینه شود.

مبلغ بودجه کل کشور 837 هزار میلیارد تومان براورد شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر
نظرات بینندگان