arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۳

سردار اشتری : ایران آماده ایجاد امنیت در کشورهای منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: با وجود ثبات و امنیت کامل در جامعه، ایران آماده ایجاد امنیت در منطقه است و کمک به سایر کشورها را افتخار خود می داند.

 سردار«حسین اشتری » روز سه شنبه در دیدار با مسوولین و کارکنان انتظامی شهرستان های شرق استان تهران در شهرستان ورامین گفت: مردم ایران اسلامی در حرکت انقلابی خود به رهبری امام راحل از 15 خرداد سال 42 تا پیروزی آن در 22 بهمن 57 با ایثار، تلاش و از خودگذشتگی های وارد میدان شدند و خون های پاک بسیاری را پای نهال انقلاب ریختند تا این نهال به درختی تنومند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروز شعارهای انقلاب جامه عمل پوشیده و به بیشتر اهداف خود رسیده است افزود: اگر به وضعیت کشورهای منطقه نگاهی داشته باشیم خواهیم دید که ایران نسبت به کشورهای جهان از ثبات و امنیت کاملی برخوردار است .

وی تاکید کرد: تمامی کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت در کشور خود ، دستشان را به سمت کشورمان دراز کرده اند که البته ایران اسلامی نیز از هیچ تلاش برای کمک به کشورهای منطقه کوتاهی نکرده و به این کمک نیز افتخار می کند.

اشتری با اشاره به وضعیت عراق در مقابله با گروه های داعشی گفت: ایران اسلامی به دلیل همسایگی با عراق ، مشترکات مذهبی با مردم این کشور و نیز وجود قبور ائمه اطهار در شهرهای مختلف آن ، نسبت به تحولات رخ داده در این کشور حساس بوده و آمادگی خود را برای ایجاد امنیت در آن کشور اعلام کرده است و پلیس جمهوری اسلامی نیز در حد توان در ایجاد امنیت در عراق کمک می کند.

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه ایران اسلامی از چنان اقتداری برخوردار است که تمامی تحولات کشورهای منطقه در گرو سیاست های کشورمان قرار گرفته است و مسوولین کشورهای منطقه خود را ملزم به هماهنگی با ایران کرده اند که تمامی این افتخارات به برکت جمهوری اسلامی به دست آمده است .

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انواع تهدیدها، تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی ازجمله هشت سال جنگ را با تمام توان بر ایران تحمیل کرد، با بهره گیری از نیروهای مزدور و منافقین غائله های متعددی را در کشور ایجاد کرد و در فتنه 88 نیز با کارشکنی های فراوان در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمد ولی تمامی این توطئه ها به برکت خون شهیدان ، حضور مردم ولایت مدار و هدایت های امام و مقام معظم رهبری خنثی شد.

وی تأکید کرد: تمامی این توطئه ها و تهدیدها به این دلیل علیه ایران اعمال می شود که ما نمی خواهیم زیر سلطه استکبار جهانی قرار داشته باشیم.

این مقام انتظامی با اشاره به استقرار فرماندهی ویژه شرق استان تهران در ورامین گفت: خوشبختانه با تدابیر فرماندهی انتظامی ، فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در شهرستان ورامین راه اندازی شده که خدمات این فرماندهی در حد استان به شهرستان های شرق استان تهران ارائه شده و توانسته تا بسیاری از مشکلات امنیتی را در این منطقه را برطرف نماید.

وی در خصوص فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: هم اکنون با راه اندازی این قرارگاه رشد 22 درصدی سرقت به منفی 1 تا منفی 4 درصد رسیده که این امر نقش موثری در ارتقاء امنیت جامعه داشته است.

اشتری افزود: 80 درصد از سرقت های خرد در 14 استان کشور رخ می دهد که البته رخ دادن سرقت خرد عواملی مانند مشکلات اقتصادی و اعتیاد دارد و این عوامل زمینه ساز سرقت های کلان می شود.

وی اظهار داشت : هم اکنون بیش از 450 هزار اتباع غیر مجاز در کشور حضور دارند که بسیاری از آنان را جمعیت سیار تشکیل می دهند و باید فعالانه در این حوزه وارد شد و از بروز مشکلات ناشی از حضور آنان جلوگیری کرد.

همچنین امام جمعه ورامین در دیدار با سردار اشتری جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: امروز ایران اسلامی به واسطه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی غرق در نعمت الهی است و با وجود آشوب ها و ناامنی هایی که در کشورهای منطقه وجود دارد، اقتدار و امنیت خود را حفظ کرده است.

آیت الله «سیدمرتضی محمودی » افزود: امروز ایران اسلامی همچون گلدانی زیبا در دایره ای از آتش زیبایی و اقتدار خود را حفظ کرده و توانسته ارزش های اسلامی را در جامعه حاکم کند.

وی تصریح کرد: حضور ملتی با استقامت، رهبری آگاه، مذهبی به حق و کشوری مزین به نام تشیع از نعمات و الطاف خداوند محسوب می شود و باید شکرگزار این نعمت الهی بود.

امام جمعه ورامین با اشاره به تلاش غرب برای ترویج اسلام هراسی در جهان گفت: نشریه موهن فرانسوی عمل زشتی را در جهان در توهین به نبی مکرم اسلام انجام داده ولی این اقدام به فضل خداوند در نهایت به نفع اسلام تمام شده و وحدت میان مسلمانان را افزایش می دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان