arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳

يک بانکدار فاسد چين به حبس ابد محکوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاهي در چين چهارشنبه اعلام کرد يکي از مديران سابق بانک کشاروزي چين به سبب دريافت پنج ميليون رشوه به زندان ابد محکوم شد.

دادگاه در صفحه ميکروبلاگ خود اعلام کرد «يانگ کان» که از سال 2005 تا 2012 معاون رئيس بانک« بي اي سي» بود در دادگاهي در نانکين مرکز استان جيانگسو ( شرق چين) به اتهام سوء استفاده از جايگاه خود به نفع شرکت ها و افراد در برابر گرفتن رشوه اي معادل 30 ميليون و 800 هزار يوان (حدود پنج ميليون دلار ) محکوم شد.

اين بانکدار چيني سال 2013 از حزب کمونيست و مسئوليت هاي دولتي خود کنار گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن ،‌ مطبوعات چين به تازگي اعلام کرده اند برنامه مبارزه با فسادي که شي جينپنيگ رئيس جمهوري چين از دو سال پيش آغاز کرده است به زودي بخش مالي را پاکسازي خواهد کرد.

به اين ترتيب پليس داخلي حزب کمونيست ، به تازگي تحقيقاتي را درخصوص يکي از مديران بانک پکن ، موسسه مالي متوسط، که به فساد مالي مظنون بود ،‌آغاز کرده است .

او دومين مقام بلند پايه يک بانک چيني در کمتر از يک هفته پيش است که مشمول چنين تدبيري مي شود . به نوشته روزنامه مالي کايشين ،پيش از اين مائو شيائوفنگ رئيس بزرگترين موسسه مالي خصوصي اعتباري چين يعني مينشنگ بانک در خصوص فساد مالي تحت بازجويي قرار گرفت.

اغلب مقامات بلند پايه موسسات مالي و صنعتي چين جزو حزب کمونيست هستند. شروع تحقيقات پليس داخلي حزب کمونيست معمولا با ارجاع پرونده آنان به دستگاه قضايي پيگيري مي شود.

منبع : واحد مرکزي خبر
نظرات بینندگان