arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

پدر خلبان اردني نابودي داعش را خواستار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پدر خلبان اردني از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش خواست تا براي نابودي اين گروه تروريستي وارد عمل شوند. اين در حالي است که مقامات اردني در حال تصميم‌گيري براي اتخاذ تدابير امنيتي و لجستيکي عليه داعش هستند.

به گزارش سايت اينترنتي الجزيره، صافي الکساسبه، پدر خلبان اردني که اخيراً توسط گروه تروريستي داعش در جنايتي وحشيانه سوزانده شد، ضمن درخواست از دولت اردن و ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که اقدامات جنايتکارانه اين گروه تروريستي هيچ ارتباطي به اسلام ندارد و اقدامي غيرانساني است.

پيشتر پدر معاذ الکساسبه اعلام کرده بود که اگر هر چه سريعتر گروه تروريستي داعش نابود نشود تمام منطقه وارد مرحله حساس و خطرناکي مي‌شود و افراد بيشتري از سراسر جهان به اين گروه تروريستي مي‌پيوندند.

صافي الکساسبه تصريح کرد: اعدام ساجده ريشاوي و زياد کربولي در واکنش به جنايت داعش کافي نيست و با اين کار انتقام خون پسرم گرفته نمي‌شود چراکه خون معاذ خون تمام ملت اردن است.

صافي الکساسبه ضمن هشدار به افرادي که به دنبال اهداف شخصي خود بوده و خواهان سوار بر موجي از حوادث جديد هستند، افزود: کساني هستند که مي‌خواهند سوار بر اين موج شوند و به خانواده من اهانت کنند اما من، خود و خانواده‌ام را از سخناني که از زبان ما نقل مي‌کنند، مبرا مي‌کنم.

از سوي ديگر برادر معاذ الکساسبه اعلام کرد که معاذ تمام ملت اردن را سربلند کرد و ما از تمام مسلمانان جهان مي‌خواهيم با همکاري يکديگر اين گروه تروريستي جنايتکار را که به اسلام اهانت مي‌کند، نابود کنند.

از سوي ديگر روزنامه ديلي تلگراف به نقل از صافي الکساسبه اعلام کرد که وي از ابتدا با ورود پسرش به حملات ائتلاف ضد داعش موافق نبوده است.

اين روزنامه در ادامه به نقل از پدر الکساسبه نوشت: تمام اردني‌ها مشارکت اردن در ائتلاف را محکوم مي‌کنند و ارتش تنها بايد از ملت اردن دفاع کند نه اينکه مثل آفريقا وارد جنگ در تمام دنيا بشود.

در همين راستا منابع اردني به نقل از مقامات اين کشور اعلام کردند که اردن هرگز از مواضع خود در جنگ عليه داعش و تروريسم عقب‌نشيني نخواهد کرد و مشارکت خود در عمليات‌ ائتلاف را افزايش مي‌دهد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان