arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
رئيس جمعيت هلال‌احمر کشور:

سالانه ۸ هزار ميليارد براي سرطان در کشور هزينه مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئيس جمعيت هلال‌احمر کشور گفت: در کشور ۸ هزار ميليارد تومان براي سرطان هزينه مي‌شود که آموزش صحيح مي تواند تاثير بسزايي در کاهش بروز اين بيماري داشته باشد.

امير محسن ضيايي ظهر امروز در دوره تربيت مربي داوطلبان نخستين کارگاه آموزشي مناديان سلامت همراه با راه‌اندازي دبيرخانه دائمي کمپين ملي مناديان سلامت کشور در گرگان اظهار داشت: در کشور 8 هزار ميليارد تومان براي سرطان هزينه مي‌شود که هزينه زيادي است.

وي افزود: بروز سرطان به ميزان زيادي به محيط زيست و نحوه زندگي ربط دارد و آموزش صحيح مي‌تواند تا 40 درصد بروز سرطان را کاهش دهد.

رئيس جمعيت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: سالانه 90 هزار نفر مبتلا به سرطان در کشور داريم و متوسط ايران در بروز سرطان از متوسط جهاني بالاتر است و رشد بروز اين بيماري در کشور زياد است اما تا 40 درصد بروز سرطان را مي‌توان با پيشگيري کم کرد.

ضيايي تصريح کرد:جمعيت هلال‌احمر مکملي قوي در موضوع سلامت کشور در کنار وزارت بهداشت است.

وي افزود: جمعيت هلال احمر بستر بزرگي براي اين‌کار است و بايد گفت اخلاص در کار بوده که در ايران و جهان توانسته است تاکنون ادامه پيدا کند.

رئيس جمعيت هلال‌احمر کشور گفت: جوامع امروز مردمي است و اين خدمات جنس، زمان و مکان ندارند و کمپيني در موضوع سرطان راه‌اندازي شد که هلال‌احمر نيز در آن فعاليت مي‌کند.

به گفته وي، هلال احمر با شناسايي حوزه‌هاي مختلف در آن‌ها سرمايه‌گذاري مي کند و کشور ما کشوري سرطان‌خيز است و به نظر مي‌آيد اين مشکل در يک سال برطرف نمي‌شود.

رئيس جمعيت هلال‌احمر کشور تاکيد کرد: در استان گلستان دبيرخانه‌اي براي کمپين سرطان ايجاد شده و کمپين موارد و بيماري‌هاي ديگر مي‌توانند در استان‌هاي ديگر ايجاد شوند و ايران کشور بزرگي است و مناديان سلامت نيز در چند موضوع اصلي بايد فعاليت کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان