arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

مشاور پنتاگون: امنیت ملی آمریکا در گرو بستن گوانتانامو است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا بار دیگر به سناتور های آمریکایی هشدار داد که ادامه نگهداری متهمین به تروریسم در بازداشتگاه گوانتانامو، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته و سبب گسترش اقدامات تروریستی در داخل این کشور خواهد شد.

ˈبرایان مک کئون ˈمشاور سیاسی و برنامه ریزی وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در جلسه کمیته تسلیحات سنای آمریکا تصریح نمود که ادامه استفاده از بازداشتگاه ˈبدنامˈ گوانتانامو امنیت ملی آمریکا را به مخاطره خواهد انداخت.

وی با اشاره به قتل یک خلبان اردنی توسط داعش و این که این گروه تروریستی خلبان مذکور را در حالی که در یک قفس زندانی بود به آتش کشید، معنی نمادین این قتل را اشاره ای به بازداشتگاه گوانتانامو توصیف کرد و گفت که ادامه استفاده از این بازداشتگاه عامل موثری در تحریک تروریست ها به اقدامات بیشتری از این قبیل خواهد شد.

مک کئون با همین استدلال اظهار داشت: رییس جمهوری و تیم امنیت ملی دولت وی اعتقاد راسخ دارند که ادامه استفاده از این بازداشتگاه امنیت ملی آمریکا را و روابط واشنگتن با متحدان اصلی اش را به مخاطره خواهد انداخت. ادامه فعالیت گوانتانامو همچنین به گسترش اقدامات تروریستی در داخل آمریکا منجر خواهد شد.
نظرات بینندگان