arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

معاون اول رييس جمهور: براي هر حالتي از جمله شکست مذاکرات برنامه داريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون اول رييس جمهوري گفت: در کشوي ميز دولت براي هر حالت ، برنامه اي وجود دارد؛ اگر مذاکرات شکست بخورد و تحريم ها تشديد شود هم ما برنامه داريم.

اسحاق جهانگيري عصر امروز -شنبه- در جلسه شوراي اداري استان آذربايجان شرقي افزود: ما در دو سه محور بايد به سمت حل مشکلات مي رفتيم که يکي از اين مسائل بحث هاي بين المللي بود؛ در شرايطي وجود داشتيم که هر چند ماه يک تحريم جديد به بهانه هاي واهي وضع مي شد.

وي با اشاره به اينکه تيم کارشناسي قوي و مقتدري مذاکرات هسته اي را دنبال مي کند افزود: در طول 36 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مي توانيم ادعا کنيم مديراني داريم که کشور را مي توانيم در مسير پيشرفت قرار دهيم.

جهانگيري ادامه داد: در طول 36 سال اخير در کوره هاي مشکلات ، نيروهاي آبديده اي در کشور تربيت شده است.

وي با تاکيد بر اينکه ما فرصت خطا نداريم گفت: بايد در همه بخش ها از مديران کارآزموده استفاده مي کرديم که در سياست خارجي اين اتفاق افتاد.

جهانگيري تصريح کرد: وزير امور خارجه ما در مقابل 6 وزير بزرگترين قدرت هاي جهان مذاکره مي کند و ما از صحبت آنها متوجه مي شويم که مذاکرات به طور جدي دنبال مي شود و به همين دليل شاهد حمايت هاي مکرر رهبر معظم انقلاب از تيم مذاکره کننده هستيم.

وي با اشاره به اينکه تيم مذاکره کننده هسته اي ايران به بيانيه خواندن اکتفا نمي کند گفت: امروز با قاطعيت مي شود گفت که هيچ تحريم جديدي در اين 18ماه عليه ايران وضع نشده، برخي تحريم ها معلق شده، برخي منابع آزاد شده و از همه مهمتر حقوق هسته اي ايران به رسميت شناخته شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان