arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

خودرو الکتریکی چینی در راه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همزمان با رونمایی از خودرو «ام.وی.ام 550»، قیمت مدل دنده ای این محصول 50 میلیون و مدل اتوماتیک آن نیز 57 میلیون تومان تعیین شد.

بهرام شریعت، رئیس هیات‌مدیره شرکت مدیران خودرو، در حاشیه مراسم رونمایی گفت: فروش و پیش فروش خودرو «ام.وی.ام 550» از اسفندماه امسال آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید 20 هزار دستگاه از این محصول در برنامه سال آینده شرکت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته موفق به تولید 21 هزار دستگاه انواع خودرو شدیم، اظهار کرد: برنامه تولید امسال نیز حدود 42 هزار دستگاه بوده که تا پایان سال به این میزان تولید دست خواهیم یافت.

شریعت از برنامه تولید 70 هزار دستگاه خودرو برای سال آینده در مدیران خودرو خبر داد و تصریح کرد: با توجه به گذشت 10 سال از عرضه« ام.وی.ام 110» در ایران طی سال آینده شاهد عرضه محصول کاملا تغییر یافته و به روز این خودرو خواهیم بود.

رئیس هیات‌مدیره مدیران خودرو همچنین با اشاره به اینکه در سال آینده شاهد عرضه «ام.وی.ام315» اتوماتیک خواهیم بود از برنامه‌ریزی این شرکت برای تولید و عرضه یک خودرو الکتریکی در سال 94 خبر داد.

وی تولید و عرضه خودرو الکتریکی توسط خودروسازان را زمانی دارای توجیه اقتصادی دانست که همراه با سیاست‌های تشویقی دولت باشد. به گفته شریعت، حدود 60 درصد قیمت خودرو الکتریکی در چین را یا دولت یا شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و تنها 40 درصد باقیمانده بر عهده مشتری است.

همچنین، ژانگ ژائو مدیرعامل شرکت مدیران خودرو، ایران را یکی از مهم‌ترین بازارهای جهان برای چری(شریک تجاری مدیران خودرو) دانست و مهم‌ترین اولویت پیش‌روی چری را تولید و عرضه محصولات جدید در ایران اعلام کرد.

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان