arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

"کرونا" جان 377 عربستانی را گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزرات بهداشت عربستان سعودي اعلام کرد، سه تن از شهروندان اين کشور در پي ابتلا به ويروس کرونا، جان خود را از دست دادند که به اين ترتيب شمار قربانيان اين ويروس در عربستان به 377 تن رسيد.

به گزارش روزنامه سعودي 'الرياض'، ‫وزارت بهداشت عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد: سه تن از شهروندان اين کشور در شهرهاي 'بريده' ، 'تبوک' و 'رياض' جان خود را در اثر ابتلا به ويروس کرونا از دست دادند که به اين ترتيب شمار قربانيان اين بيماري از ژوئن 2012 تا کنون به 377 تن افزايش يافت.

‫وزارت بهداشت عربستان در بيانيه روزانه خود همچنين از يک مورد ابتلاي جديد به اين ويروس خبر داد و اعلام کرد که يک شهروند 58 ساله سعودي، در شهر 'الخبر' به کرونا مبتلا شده و اکنون در وضعيت جسماني خطرناکي به سر مي برد.

اين وزارت خانه تاکيد کرد که حال دو تن از شهروندان مبتلا به کرونا رو به بهبودي است.
در حال حاضر درماني براي ويروس کرونا وجود ندارد و واکسني نيز براي جلوگيري از مبتلا شدن به آن، توليد نشده است.

ويروس کرونا اولين بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بيماري هايي از خانواده سرما خوردگي در انسان و حيوانات مي شود و از ويژگي آنها 'زوائد تاج' مانند بر روي سطوح ديواره ويروس ها است .

علايم اين بيماري هنوز ناشناخته است ، اما از علايم اصلي اين بيماري تب، سرفه ، تنگي نفس و مشکلات حاد تنفسي است. بيمار ممکن است سرفه هاي چند روزه ظاهرا بدون دليل نيز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشي نظير اسهال ، نارسايي حاد تنفسي ، اختلالات انعقادي، پريکارديت و نارسايي کليه نيز گزارش شده است .

ويروس کرونا عامل بيماري 'مرس' گونه اي مرگبارتر اما با قابليت انتقال کمتر از ويروس 'سارس' محسوب مي شود که در سال 2003 در آسيا شيوع يافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان