arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۳

آسوشيتدپرس: بروز نشانه‌هاي اختلاف در ميان اعضاي داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک خبرگزاري غربي از بروز اختلاف ميان اعضاي داعش بخصوص چهره هاي خارجي آن بواسطه شکست هاي اخير اين گروه در عراق و سوريه خبر داد.

آسوشيتدپرس گزارش خود را با اشاره به شکست هاي اخير داعش شروع کرده و عقب نشيني اين گروه از کوباني و تصرف روستاهاي اطراف اين شهر توسط مبارزين کرد را يکي از بزرگترين شکست هاي داعش توصيف کرده و مي نويسد که اين شکست ها موجب شده اند تا اختلافاتي ميان اعضاي داعش در رده هاي مختلف پيش بيايد.

اسوشيتدپرس در ادامه مي نويسد: در حاليکه نيروهاي عراقي، ارتش سوريه و پيشمرگه هاي کرد در حال برنامه ريزي براي ادامه عمليات هاي خود عليه داعش هستند بروز اختلاف ميان اعضاي اين گروه موجب افزايش گزينه شکست در نزد آنها مي شود.

در همين رابطه يکي از برنامه هاي آتي نيروهاي کرد تصرف گذرگاه مرزي «تل ابيض» در مرز سوريه و ترکيه است. اين گذرگاه نقشي حياتي براي داعش دارد چون علاوه بر نيروها، بخش قابل توجهي از تسليحات مورد نياز داعش نيز از همين محل به ساير نقاط ارسال مي شود، از همين رو از دست دادن اين محل براي داعش تبعات سنگيني به دنبال دارد.

از سوي ديگر، ارتش عراق به همراه نيروهاي داوطلب شيعه و پيشمرگه هاي کرد در حال آماده کردن خود براي انجام حمله جهت بازپس گيري شهر موصل از داعش است.

در صورت موفقيت هاي بيشتر ارتش عراق و سوريه و همچنين پيشمرگه هاي کرد در جنگ با داعش، اين گروه در موضع ضعف قرار مي گيرد و اختلافات داخلي مي تواند موجب تسريع روند فروپاشي آن شود.

منبع : شفقنا
نظرات بینندگان