arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

اقدامات موثر دکتر ربیعی مانع ورشکستگی شستا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن اقدام وزارت کار در بیمه 8 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر، گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی در وزارت کار انجام شده که می توان به رفع مشکلات شستا و اصلاح مدیریتی در این مجموعه اشاره کرد.

محسن علیمردانی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اقدام مثبت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیمه هشت میلیون نفر از اقشارآسیب‌پذیر جامعه در سال جاری، گفت: یکی ازاقدامات مثبت  وزارت کار درسال جاری بیمه سلامت هشت میلیون افراد فاقد دفترچه درمانی بود، به طور معمول این افراد از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند که نیاز به حمایت دارند.

نماینده مردم زنجان و طارم درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در جامعه ازلحاظ معیشتی در شرایط مناسبی قرار ندارند و گاهی هزینه های درمانی آنها بسیار سرسام آوراست، که اقدام درخور شایسته وزارت کار در بیمه این افراد مشکلات بسیاری را حل کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با این اقدام بسیاری ازافرادی که پیشتر به دلیل شرایط بد مالی نمی توانستند برای درمان به پزشک مراجعه کنند، درحال حاضر با خیالی آسوده تر به مراکزدرمانی می روند چون هزینه ها تا حدود بسیاری کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین این اقدام به طورقطع رتبه وضعیت بهداشتی و درمانی کشوررا ارتقاء می دهد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه مهم ترین اقدام برجسته وزارت کار بیمه هشت میلیون نفر ازاقشار آسیب پذیر بود، افزود: البته در وزارت کار و به ویژه سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مانند سازمان تامین اجتماعی اقدامات مثبتی انجام شده است، ازجمله اینکه به مشکلات شستا به طور علمی و دقیق رسیدگی شد، زیرا در گذشته خطر ورشکستگی برای صندوق تامین اجتماعی وجود داشت.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی، گفت: با رویکرد مناسب سازمان تامین اجتماعی بسیاری ازهزینه‌های تحمیلی به دولت کاهش پیدا کرد، همچنین بهره وری دراین سازمان افزایش پیدا کرده و حوزه مدیریتی اصلاح شده است، البته باید تاکید کرد که سیاست های به کار گرفته شده درسازمان تامین اجتماعی بسیار علمی است، نا گفته نماند که حتی در بخش سلامت و درمان هم اقدامات خوبی از سوی سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است، اما امیدوارم که وزیر کار با سرعت بیشتری  به مشکلات رسیدگی کند.
نظرات بینندگان