arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

المانيتور: زبان بدن مذاکره‌کنندگان در ژنو نشانگر افزايش اعتماد براي توافق هسته‌اي بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گفتگوهاي اخير هسته‌اي ايران و آمريکا پشت درهاي بسته هتلي در کنار درياچه ژنو ظاهرا نقطه عطفي در مذاکرات يک ساله اخير بود.

پايگاه خبري تحليلي المانيتور در مطلبي به قلم لورا روزن از خبرنگاران فعال در حوزه مذاکرات هسته اي نوشت: گفتگوهاي اخير هسته‌اي در پشت درهاي بسته هتلي در کنار درياچه ژنو ظاهرا نقطه عطفي در مذاکرات يک ساله اخير براي رسيدن به توافق نهايي بود که تاکنون دوبار تمديد شده است.

وي در اين تحليل نوشت طرفهاي ايراني و آمريکايي اعلام کردند در مذاکرات 4 روزه ژنو پيشرفتهايي کسب شده اما هنوز کار بيشتري نياز است. اما به نحوي اين دور از مذاکرات چندان محتاطانه و نمادين نبودند، مذاکره کنندگان در توصيف پيشرفت خود با احتياط بيشتري صحبت کردند اما اشارات بدن و چهره آنها نشانه هايي از افزايش اعتماد را نشان مي‌داد که احتمالا انها در مسير رسيدن به توافق سياسي در موضوعات اصلي توافق جامع هستند.

مذاکرات هسته اي ايران و گروه کشورهاي 1+5 از روز جمعه در ژنو با ديدار معاونين وزراي خارجه ايران و آمريک از سر گرفته شد. روزهاي يکشنبه و دوشنبه نيز وزراي خارجه ايران و آمريکا و نيز علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي و وزير انرژي آمريکا به مذاکرات پيوستند.

در پايان اين دور مذاکرات هسته‌اي در ژنو، محمد جواد ظريف اعلام کرد: تصميم گرفتيم هفته آينده مجددا در حاشيه اجلاس شورا حقوق بشر در ژنو اين گفتگوها را ادامه دهيم.

جن ساکي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز اعلام کرد دوشنبه هفته آينده ديدارها در سطح مديران سياسي برگزار خواهد شد، وي پيوستن جان کري، وزير خارجه را به مذاکرات محتمل دانست.

بيست و هشتمين جلسه شوراي حقوق بشر دوم تا بيست و هفتم مارس - يازدهم اسفند تا هفت فروردين - در ژنو برگزار مي‌شود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان