arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳

عراقچي وين را به مقصد تهران ترک کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سيد عباس عراقچي معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه پس از ديدار با يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي، دقايقي پيش وين را به مقصد تهران ترک کرد.

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي ايران پس از چهار روز مذاکره فشرده هسته اي در ژنو، به وين رفت و صبح سه شنبه با مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره «همکاري هاي جمهوري اسلامي ايران و آژانس در رابطه با موضوعات گذشته و حال» و « نحوه پيشبرد و تسريع در ادامه اين همکاري ها» گفت و گو کرد.

عراقچي اين ديدار را «بسيار خوب و سازنده» توصيف کرد و با اشاره به همکاري هاي مثبت ايران و آژانس، افزود: همکاري هاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي با سرعت بيشتري ادامه مي يابد.

معاون حقوقي و بين الملل وزير امور خارجه تاکيد کرد: با توجه به نقش مهمي که آژانس در هر گونه توافق احتمالي ميان ايران با 5+1دارد، مرور اين همکاري ها ضروري بود.وي خاطرنشان کرد که نشست هاي کارشناسي بين ايران و آژانس بصورت مستمر وجود داشته و در آينده سرعت بيشتري خواهد يافت.

عراقچي پيش از اين نيز در ششم آبان سال 92 به وين رفته بود؛ سفر او در آن زمان به وين، نخستين ديدار يک مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه دولت تدبير و اميد با مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي محسوب مي شد که به گفته کارشناسان فصل تازه اي را در همکاري هاي ايران و آژانس رقم زد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان